Wiadomości OZE Pierwsze elektryczne Solarisy we Francji 28 kwietnia 2017 Wiadomości OZE Pierwsze elektryczne Solarisy we Francji 28 kwietnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Jeszcze w tym roku na ulice Frontignan położonego na południowym wybrzeżu Francji wyjadą dwa elektryczne Solarisy Urbino 8,9 LE. Bezemisyjne pojazdy ładowane będą poprzez złącze plug-in i wyposażone w baterie o pojemności 160 kWh. Francja będzie ósmym europejskim krajem, w którym będzie można spotkać najbardziej ekologiczne i zaawansowane technologicznie produkty Solarisa. Reklama Dwa całkowicie bezemisyjne i niezwykle ciche Urbino 8,9 LE zostaną dostarczone do francuskiego Frontignan w połowie grudnia tego roku. Miejski przewoźnik Thau Agglo zdecydował się na zakup elektrobusów po pozytywnych doświadczeniach z testów 8,9-metrowych Solarisów, jakie odbyły się w tym mieście na początku 2017 roku. Oba autobusy wyposażone są w baterie High Energy o pojemności 160 kWh. Magazyny energii będą ładowane poprzez ładowarkę o mocy 80 kW, której dostarczenie było częścią zawartego kontraktu. Źródłem napędu w bateryjnych Urbino będą silniki centralne o mocy 160 kW, zapewniające dynamiczną i komfortową jazdę. Oba modele będą posiadać wygodne i funkcjonalne rozwiązania dla pasażerów i kierowców, takie jak klimatyzacja, ekologiczne oświetlenie LED oraz system monitoringu. Wraz ze zrealizowanym zamówieniem liczba zakontraktowanych do tej pory bateryjnych pojazdów firmy Solaris wzrosła do 116, co plasuje producenta w europejskiej czołówce pod względem sprzedanych autobusów elektrycznych. Przyjazny środowisku transport publiczny był w centrum zainteresowań Solarisa od samego początku jego działalności. Firma inwestowała wiele środków w rozwój elektromobilności, wprowadzając nowe, coraz bardziej ekologiczne technologie, począwszy od trolejbusów, poprzez autobusy hybrydowe, tramwaje, na autobusach w pełni elektrycznych kończąc. Zwieńczeniem tych wysiłków jest tytuł „Bus of the Year 2017”, który zdobył autobus elektryczny firmy Solaris, nowe Urbino 12 electric. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.