Elektromobilność Polestar postawił na Chiny 24 listopada 2017 Elektromobilność Polestar postawił na Chiny 24 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Polestar, marka należąca do Volvo, ujawniła nareszcie, gdzie zostanie zlokalizowane jej centrum produkcyjne. Nie będzie chyba dla nikogo zaskoczeniem, że wybrano Chiny, a dokładniej miasto Chengdu. Reklama Budowa Centrum Produkcyjnego Polestar została już zainaugurowana, a termin oddania do użytku przewidziano na połowę 2018 roku. Oficjalny komunikat wydany przez Polestar informuje również, że zakład produkcyjny będzie najbardziej przyjazną dla środowiska fabryką samochodów w Chinach. Specjalnie dla klientów zostanie wybudowany tor testowy, na którym będzie można wypróbować pierwszy samochód tej marki o nazwie Polestar 1. Zatrzymajmy się na chwilę w tym miejscu. Polestar 1 ma dysponować mocą 600 KM oraz imponującym zasięgiem 150 kilometrów. Na pierwszy rzut oka dystans ten nie robi wielkiego wrażenia, jednak spośród wszystkich hybryd typu plug-in dostępnych na rynku to właśnie Polestar 1 może pochwalić się największym zasięgiem. Inną nowością ma być zastosowanie rewolucyjnego zawieszenia, wykonanego przez firmę Ohlins – Continuously Controlled Electronic Suspension. Wyróżnia się ono tym, że w czasie jazdy jego elektryczne elementy reagują na rodzaj nawierzchni oraz styl jazdy preferowany przez kierowcę. Również nadwozie zasługuje na szczególną uwagę, ponieważ wykonane zostało z włókna szklanego. Dzięki temu waga i środek ciężkości zostały znacznie obniżone. Produkcja pojazdu rozpocznie się w ekspresowym tempie, bo już w połowie 2019 roku. Na początek przewiduje się, że rocznie z taśm produkcyjnych zjedzie 500 egzemplarzy. W planach jest również uruchomienie produkcji konkurenta Tesli 3 – Polestaru 2 i Polestaru 3 (SUV). Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.