Wiadomości OZE Powstało elektryczne Porsche Taycan 20 czerwca 2018 Wiadomości OZE Powstało elektryczne Porsche Taycan 20 czerwca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Już w 2019 r. Porsche rozpocznie seryjną produkcję swojego elektrycznego samochodu. Kilka dni temu niemiecka firma upubliczniła projekt modelu Taycan, który ma być pierwszym w pełni elektrycznym pojazdem tej marki. Reklama Do niedawna samochód ten znany był pod nazwą Porsche Mission E, jednak producent zdecydował się na zmianę nazwy, ponieważ lepiej koresponduje ona z wizerunkiem firmy. Porsche Taycan odwołuje się do loga – słowo „taycan” oznacza młodego, żywiołowego konia, a taki znak widnieje w herbie Porsche już od 1952 r. Nazwy kolejnych modeli Porsche bardzo często korespondują z ich charakterem. „Macan” to w języku indonezyjskim „tygrys”, kojarzący się z mocą, gibkością i dynamiką, „Cayenne” to „ognistość”, a „Carrera” oznacza „wyścig”. Osiągi elektrycznego Porsche również zasługują na uwagę. Pojazd ten zostanie wyposażony w dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi, które posiadają moc systemową ponad 600 KM (440 kW) oraz napęd na dwie osie. Takie wyposażenie sprawi, że Taycan będzie mógł rozpędzić się od 0 do 100 km/h w ciągu mniej niż 3,5 s, a przyspieszenie od 0 do 200 km/h osiągnie w czasie poniżej 12 s. Jak zapewnia producent, maksymalny zasięg tego pojazdu według normy NEDC wynosi więcej niż 500 km. „Nasz nowy elektryczny samochód sportowy jest mocny i pewny. To auto, którym można systematycznie pokonywać długie dystanse – ucieleśnienie wolności”, powiedział Oliver Blume, prezes Porsche. Niemieckie przedsiębiorstwo nie ustaje w inwestowaniu w ekologiczne rozwiązania. Do 2022 r. koncern planuje przeznaczyć na rozwój elektromobilności ponad 6 mld euro, co jest kwotą dwukrotnie wyższą od pierwotnych planów. Na tym nie kończą się planowane usprawnienia. Porsche przeznaczy dodatkowe 3 mld euro na: rozwój modelu Taycan (ok. 500 mln euro), inwestycje w rozbudowę zakładów produkcyjnych (ok. 800 mln euro), elektryfikację już istniejących modeli (ok. 1 mld euro) oraz dalsze działania związane z rozwojem infrastruktury przeznaczonej do ładowania pojazdów elektrycznych (ok. 700 mln euro). Rozwój marki przełoży się dodatnio także na rynek pracy. W związku z planowanymi przedsięwzięciami zatrudnienie w koncernie może znaleźć nawet 1200 nowych pracowników. źródła: auto-swiat.pl, motocaina.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.