Elektromobilność Powstanie więcej ładowarek do samochodów elektrycznych – co temu sprzyja? 06 września 2018 Elektromobilność Powstanie więcej ładowarek do samochodów elektrycznych – co temu sprzyja? 06 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. W maju przeprowadziliśmy pierwszy społeczny test samochodu elektrycznego – Nissana Leafa 2. Pierwszy wniosek, który nam się nasunął, dotyczył sieci ładowarek w Polsce. Odczuliśmy brak ich wystarczającej liczby w dużych miastach. Wśród miejsc, które odwiedziliśmy, były m. in. Warszawa, Kraków, Łódź, Radom, Katowice i Kielce. W mniejszych miastach jest prawdopodobnie jeszcze gorzej. Reklama Budowa szybkich ładowarek w strategicznych miejscach jest konieczna. Ich powstawaniu powinny sprzyjać projekty realizowane w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. W ostatnim czasie rząd coraz częściej stara się wspierać wszelkie projekty mające na celu zmniejszenie emisji CO2, a tym samym sprzyjające poprawie jakości powietrza. Także firmy prywatne coraz więcej inwestują w elektromobilność, wypełniając w ten sposób swoje cele proekologiczne. W wielu miastach coraz intensywniej rozwijają się usługi carsharingowe, w ramach których można wypożyczyć samochód na krótki okres czasu. Wrocław postawił nawet na własną sieci carsharingu – Vozillę – w której wypożyczyć można wyłącznie elektryczne samochody, co z kolei wymusza budowę większej ilości ładowarek. Wkrótce do tych miast dołączą również Katowice, w których na jesieni będzie można skorzystać z 20 samochodów elektrycznych udostępnianych przez Tauron. Z tego powodu powstają tam 22 miejsca ładowania pojazdów elektrycznych. Jeżeli ktoś chciałby się dowiedzieć, gdzie dokładnie znajdują się stacje ładowania, może zapoznać się z mapą dostępną na stronie PlugShare. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.