2048x270 webinar Z 1
Reklama

Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Poziom pośredniej emisji spalin pojazdów elektrycznych spadł o 60 procent

Poziom pośredniej emisji spalin pojazdów elektrycznych spadł o 60 procent

Jednym z argumentów osób krytykujących elektromobilne rozwiązania jest to, iż energia zasilająca akumulatory pojazdów elektrycznych pochodzi z elektrowni emitujących duże ilości zanieczyszczeń, np. z elektrowni węglowych. To rzeczywiście prawda, jednak jak wskazują liczne analizy, poziom dekarbonizacji produkcji energii elektrycznej stale wzrasta, co bezpośrednio przekłada się na „ekologiczność” używania samochodów elektrycznych.

925x200 5
Reklama

Według raportu Electric Insights, który został opracowany przez naukowców z Imperial College w Londynie we współpracy z firmą Drax, ilość zanieczyszczeń wytwarzanych przez elektrociepłownie w Wielkiej Brytanii stopniowo spada do poziomu poniżej 100g/kWh. To potwierdza, że dekorbanizacja stale postępuje. Dla przykładu podczas słonecznego i wietrznego popołudnia z 11 czerwca 2017 roku w Zjednoczonym Królestwie intensywność zanieczyszczeń obniżyła się do 71g CO2/kWh i przez kilka godzin utrzymywała się poniżej 100 g CO2 /kWh.

Dla porównania w latach 80. poziom emisji dwutlenku węgla wynosił 740 g CO2 /kWh, natomiast w 2000 roku – 500 g/kWh.

W przypadku ładowania Tesli Model S ilość pośrednio emitowanych zanieczyszczeń spadła prawie o 60 procent w ciągu zaledwie pięciu lat. Szacuje się, że auta spalinowe emitują średnio od 150 do 180 g CO2/km, natomiast rowery z elektrycznym wspomaganiem – od 14 do 27 g CO2/km.

electrec

Źródło: Electrek

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.