Elektromobilność Poziom pośredniej emisji spalin pojazdów elektrycznych spadł o 60 procent 04 września 2017 Elektromobilność Poziom pośredniej emisji spalin pojazdów elektrycznych spadł o 60 procent 04 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Jednym z argumentów osób krytykujących elektromobilne rozwiązania jest to, iż energia zasilająca akumulatory pojazdów elektrycznych pochodzi z elektrowni emitujących duże ilości zanieczyszczeń, np. z elektrowni węglowych. To rzeczywiście prawda, jednak jak wskazują liczne analizy, poziom dekarbonizacji produkcji energii elektrycznej stale wzrasta, co bezpośrednio przekłada się na „ekologiczność” używania samochodów elektrycznych. Reklama Według raportu Electric Insights, który został opracowany przez naukowców z Imperial College w Londynie we współpracy z firmą Drax, ilość zanieczyszczeń wytwarzanych przez elektrociepłownie w Wielkiej Brytanii stopniowo spada do poziomu poniżej 100g/kWh. To potwierdza, że dekorbanizacja stale postępuje. Dla przykładu podczas słonecznego i wietrznego popołudnia z 11 czerwca 2017 roku w Zjednoczonym Królestwie intensywność zanieczyszczeń obniżyła się do 71g CO2/kWh i przez kilka godzin utrzymywała się poniżej 100 g CO2 /kWh. Dla porównania w latach 80. poziom emisji dwutlenku węgla wynosił 740 g CO2 /kWh, natomiast w 2000 roku – 500 g/kWh. W przypadku ładowania Tesli Model S ilość pośrednio emitowanych zanieczyszczeń spadła prawie o 60 procent w ciągu zaledwie pięciu lat. Szacuje się, że auta spalinowe emitują średnio od 150 do 180 g CO2/km, natomiast rowery z elektrycznym wspomaganiem – od 14 do 27 g CO2/km. Źródło: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.