Elektromobilność Prężny rozwój elektromobilności w Europie 15 maja 2018 Elektromobilność Prężny rozwój elektromobilności w Europie 15 maja 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Jak wynika z raportu opublikowanego przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (ACEA) na Starym Kontynencie rejestruje się coraz więcej pojazdów elektrycznych. Popularność tych aut cały czas rośnie. Jak czytamy w raporcie ACEA, w pierwszym kwartale tego roku w UE zarejestrowano niemalże 70 tysięcy pasażerskich pojazdów elektrycznych – w kategorii tej mieszczą się auta w pełni elektryczne, hybrydy ładowane z gniazdek, samochody elektryczne z tzw. range extenderem oraz samochody z ogniwami paliwowymi. Liczba zarejestrowanych aut jest o 47% wyższa niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Reklama Aut 100% elektrycznych w badanym okresie było ponad 32,5 tysiąca, co oznacza wzrost o 34,3% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2017 roku. Pojazdów hybrydowych zarejestrowano z kolei o ponad 60% więcej niż rok temu – 37 332 auta. Najwięcej samochodów elektrycznych w tym okresie zarejestrowano w Niemczech – ponad 17,5 tysiąca, czyli o ponad 70% więcej niż w minionym roku. Dużo elektryków rejestrowano też w Wielkiej Brytanii (ponad 14 tysięcy – 10,6% więcej niż rok wcześniej), we Francji (prawie 11 tysięcy, wzrost o 16,7%), Szwecji (ponad 6 tysięcy, wzrost o 63%) i w Holandii (4,5 tysiąca przy rekordowym wzroście na poziomie niemalże 125%). Dotychczasowo liderem rejestracji aut elektrycznych w całej Europie była Norwegia. Teraz pierwsze miejsce zajmują Niemcy, spychając ją na drugie. W Polsce także odnotowano spory wzrost liczby rejestrowanych aut elektrycznych – aż o 114%, co przekłada się na 304 elektryczne samochody osobowe sprzedane w naszym kraju. źródło: cire.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.