Elektromobilność Renault zaprezentował dwa nowe auta elektryczne – Zoe i Kangoo Z.E. 08 stycznia 2018 Elektromobilność Renault zaprezentował dwa nowe auta elektryczne – Zoe i Kangoo Z.E. 08 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. W swojej aktualnej ofercie Renault ma dwa nowe samochody elektryczne. Zoe przeznaczony jest przede wszystkim dla klientów indywidualnych jako auto osobowe, natomiast Kangoo Z.E. to propozycja skierowana do przedsiębiorców. Reklama Auta elektryczne od Renault Jak podaje przedstawiciel Renault Polska, Janusz Chodyla, firma jest obecnie liderem w sprzedaży samochodów elektrycznych na rynkach europejskich, a Zoe jest najczęściej kupowanym autem. Wynikać to może z faktu, że od samego początku projektowany był on jako w pełni elektryczny pojazd osobowy. Na linii produkcyjnej pojawił się już w 2012 roku, ale zaprezentowany został kilka lat wcześniej, na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2005 roku. W wersji prototypowej zasięg baterii przekroczył barierę 200 kilometrów na jednym ładowaniu. Aktualny wariant samochodu Renault Zoe promowany jest ze względu na zwiększony rzeczywisty dystans. Jak podaje producent, według normy auto powinno być w stanie przejechać około 400 kilometrów, natomiast w umiarkowanych warunkach drogowych około 300 kilometrów na baterii o mocy 22 kWh. Dodatkowo dla wygody Zoe dostosowane jest do terminali o różnej mocy prądu, dzięki czemu powinien sprawdzać się w codziennym użytkowaniu. Wyposażony jest także w multimedialny system umożlwiający m.in. planowanie trasy przejazdu, przeglądanie poczty, słuchanie muzyki czy pobieranie potrzebnych podczas podróży aplikacji (mapy, aktualności drogowe itp.). Natomiast Renault Kangoo Z.E. to propozycja skierowana przede wszystkim do firm i przedsiębiorców dbających o ekologię. Według prezentowanych przez producenta norm ma zasięg 270 kilometrów, ale w realnym życiu przewiduje się około 200 kilometrów. W ofercie Renaulta dostępne są wersje: 2-miejscowa lub kombi 5-miejscowa o mocy baterii 33 kWh i pojemności załadunku 650 kilogramów. Dodatkowo oba samochody wyróżnia cicha praca silnika oraz sprawne przyspieszenie. Dla przykładu Zoe jest w stanie osiągnąć 50 km/h w ciągu 4 sekund. W ofercie Renaulta znaleźć można również najmniejszy z pojazdów elektrycznych, jakim jest Twizy z silnikiem o mocy 13 kW. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.