Elektromobilność Renault zaprezentował dwa nowe auta elektryczne – Zoe i Kangoo Z.E. 08 stycznia 2018 Elektromobilność Renault zaprezentował dwa nowe auta elektryczne – Zoe i Kangoo Z.E. 08 stycznia 2018 Przeczytaj także OZE Przyszłość kryptowalut może być zielona? Ustawa Kryptowalutowa a energetyka Na początku grudnia br. prezydent Karol Nawrocki po raz kolejny wykorzystał swoje prawo weta na „Ustawie Kryptowalutowej”, która miała regulować rynek wirtualnych środków płatniczych. Oficjalnie przedstawionym powodem weta, który blokuje m.in. implementację unijnych przepisów, jest zbytnie rozbudowanie przepisów, co miałoby doprowadzić do „nadregulacji”. W cieniu politycznej awantury umyka jednak kluczowy wątek: ekologia. OZE Nowy KPEiK: miliardy inwestycji i niepewność offshore Ministerstwo Energii sfinalizowało prace nad dokumentem, który ma zadecydować o tempie zmian w polskiej energetyce, skali inwestycji i przyszłym miksie paliw. Zaktualizowany Krajowy Plan w dziedzinie Energii i Klimatu pokazuje, na jakie technologie rząd chce postawić w pierwszej kolejności – od OZE i energetyki jądrowej po elektryfikację gospodarki – oraz wskazuje, że rozwój morskiej energetyki wiatrowej po 2030 roku może być wolniejszy, niż oczekuje branża. W swojej aktualnej ofercie Renault ma dwa nowe samochody elektryczne. Zoe przeznaczony jest przede wszystkim dla klientów indywidualnych jako auto osobowe, natomiast Kangoo Z.E. to propozycja skierowana do przedsiębiorców. Reklama Auta elektryczne od Renault Jak podaje przedstawiciel Renault Polska, Janusz Chodyla, firma jest obecnie liderem w sprzedaży samochodów elektrycznych na rynkach europejskich, a Zoe jest najczęściej kupowanym autem. Wynikać to może z faktu, że od samego początku projektowany był on jako w pełni elektryczny pojazd osobowy. Na linii produkcyjnej pojawił się już w 2012 roku, ale zaprezentowany został kilka lat wcześniej, na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2005 roku. W wersji prototypowej zasięg baterii przekroczył barierę 200 kilometrów na jednym ładowaniu. Aktualny wariant samochodu Renault Zoe promowany jest ze względu na zwiększony rzeczywisty dystans. Jak podaje producent, według normy auto powinno być w stanie przejechać około 400 kilometrów, natomiast w umiarkowanych warunkach drogowych około 300 kilometrów na baterii o mocy 22 kWh. Dodatkowo dla wygody Zoe dostosowane jest do terminali o różnej mocy prądu, dzięki czemu powinien sprawdzać się w codziennym użytkowaniu. Wyposażony jest także w multimedialny system umożlwiający m.in. planowanie trasy przejazdu, przeglądanie poczty, słuchanie muzyki czy pobieranie potrzebnych podczas podróży aplikacji (mapy, aktualności drogowe itp.). Natomiast Renault Kangoo Z.E. to propozycja skierowana przede wszystkim do firm i przedsiębiorców dbających o ekologię. Według prezentowanych przez producenta norm ma zasięg 270 kilometrów, ale w realnym życiu przewiduje się około 200 kilometrów. W ofercie Renaulta dostępne są wersje: 2-miejscowa lub kombi 5-miejscowa o mocy baterii 33 kWh i pojemności załadunku 650 kilogramów. Dodatkowo oba samochody wyróżnia cicha praca silnika oraz sprawne przyspieszenie. Dla przykładu Zoe jest w stanie osiągnąć 50 km/h w ciągu 4 sekund. W ofercie Renaulta znaleźć można również najmniejszy z pojazdów elektrycznych, jakim jest Twizy z silnikiem o mocy 13 kW. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.