Elektromobilność Samochody elektryczne zostaną zwolnione z akcyzy 08 listopada 2017 Elektromobilność Samochody elektryczne zostaną zwolnione z akcyzy 08 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. I Targi Elektromobilności zorganizowane przez ElectroMobility Poland SA odbyły się 25 października br. i obfitowały w szereg istotnych wydarzeń. W ich trakcie zostały zaprezentowane nowe polskie pojazdy elektryczne, w tym m.in. Triggo – będący dwuosobowym pojazdem L7e, Melex – nową wersję pojazdu turystycznego znanego już szerszemu gronu odbiorców oraz syrenkę elektryczną o nazwie PIMOT. Wydarzenie to było również szansą na integrację przedstawicieli branży. Reklama Po zakończeniu Targów wydano oficjalny komunikat, w którym znalazły się wiążące słowa Michała Kurtyki, wiceministra energii. Po wejściu w życie ustawy o elektromobilności samochody elektryczne będą zwolnione z akcyzy. Ułatwień doczeka się również carsharing oparty o samochody elektryczne – zadeklarował Kurtyka. Powyższe słowa są szczególnie istotne w obliczu zmian, jakie w pierwszej połowie października br. zapowiedział wspomniany wyżej polityk. Ministerstwo Energii wprowadziło bowiem wiele modyfikacji w obrębie ustawy o elektromobilności. Zaliczają się do nich m.in. zmiany zeroemisyjnych stref ruchu na niskoemisyjne, możliwość korzystania z buspasów w przypadku jazdy pojazdem elektrycznym oraz bezpłatne parkowanie nawet w strefach płatnych. I Targi Elektromobilności były także okazją na wymianę doświadczeń oraz zapoznanie się z przedstawicielami branży. Takie działanie staje się szczególnie istotne w obliczu konkursu zorganizowanego przez ElectroMobility Poland, którego celem jest budowa polskich samochodów elektrycznych. Konkurs ten skierowany jest do profesjonalistów, a zwycięski prototyp trafi do produkcji seryjnej. ElectroMobility Poland SA jest spółką powołaną w październiku 2016 roku przez cztery polskie koncerny energetyczne: Energa SA, Tauron Polska Energia SA, PGE Polska Grupa Energetyczna SA oraz Enea SA. Każde z tych przedsiębiorstw posiada 25% kapitału akcyjnego. Utworzenie EMP stanowi ważny element Planu Rozwoju Elektromobilności, ponieważ umożliwi rozwój nie tylko rodzimego przemysłu i nauki, ale także przysłuży się do wzmocnienia polskiego wzrostu gospodarczego. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.