Elektromobilność Sieć Ultra E zwiększa zasięg w Europie 28 grudnia 2017 Elektromobilność Sieć Ultra E zwiększa zasięg w Europie 28 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Od niedawna Europa ma swój pierwszy publicznie dostępny superszybki punkt ładowania. Nowa generacja stacji szybkiego ładowania jest częścią międzynarodowej sieci pionierskich technologii ładowania, w której skład wchodzą: Audi AG, BMW i Renault Magna, Bayern Innovativ, Hubject, Smatrics i Verbund AG. Reklama W ramach projektu Ultra E aktualnie powstaje dwadzieścia jeden superszybkich stacji ładujących, które będą usytuowane wzdłuż szlaku biegnącego od wybrzeża Holandii przez Belgię i Niemcy aż do granicy z Austrią. W samochodach elektrycznych nowej generacji umożliwią one przejechanie stu kilometrów już po pięciu minutach ładowania. Pierwsza szybka stacja ładowania o mocy 175 kW działa już w Kleinostheim, niedaleko Frankfurtu nad Menem. Można na niej ładować jednocześnie cztery pojazdy. Na wiosnę 2018 roku planowane jest zmodernizowanie stacji, której moc osiągnie wtedy 350 kW. Kolejne ultraszybkie inwestycje będą wznoszone w odstępach od 150 do 200 kilometrów, w bezpośrednim sąsiedztwie zjazdów z autostrad. „Cieszymy się, że dzięki generacji szybkich ładowarek możemy zrobić milowy krok dla elektromobilności w Europie” – powiedział Ulf Schulte, dyrektor ds. operacyjnych Allego. Ultraszybkie stacje ładowania są przystosowane do obsługi wielu obecnych i przyszłych typów e-samochodów. Są one szczególnie dostosowane do nowych e-samochodów, które w Europie pojawią się wiosną przyszłego roku. źródło: allego.eu Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.