Elektromobilność Sieć Ultra E zwiększa zasięg w Europie 28 grudnia 2017 Elektromobilność Sieć Ultra E zwiększa zasięg w Europie 28 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Rusza nowy nabór z KPO 4,78 mld zł na rozwój elektromobilności i magazynowania zeroemisyjnej energii Już 26 maja rusza nabór wniosków w programie wspierającym rozwój czystych technologii w przemyśle. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki… Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Od niedawna Europa ma swój pierwszy publicznie dostępny superszybki punkt ładowania. Nowa generacja stacji szybkiego ładowania jest częścią międzynarodowej sieci pionierskich technologii ładowania, w której skład wchodzą: Audi AG, BMW i Renault Magna, Bayern Innovativ, Hubject, Smatrics i Verbund AG. Reklama W ramach projektu Ultra E aktualnie powstaje dwadzieścia jeden superszybkich stacji ładujących, które będą usytuowane wzdłuż szlaku biegnącego od wybrzeża Holandii przez Belgię i Niemcy aż do granicy z Austrią. W samochodach elektrycznych nowej generacji umożliwią one przejechanie stu kilometrów już po pięciu minutach ładowania. Pierwsza szybka stacja ładowania o mocy 175 kW działa już w Kleinostheim, niedaleko Frankfurtu nad Menem. Można na niej ładować jednocześnie cztery pojazdy. Na wiosnę 2018 roku planowane jest zmodernizowanie stacji, której moc osiągnie wtedy 350 kW. Kolejne ultraszybkie inwestycje będą wznoszone w odstępach od 150 do 200 kilometrów, w bezpośrednim sąsiedztwie zjazdów z autostrad. „Cieszymy się, że dzięki generacji szybkich ładowarek możemy zrobić milowy krok dla elektromobilności w Europie” – powiedział Ulf Schulte, dyrektor ds. operacyjnych Allego. Ultraszybkie stacje ładowania są przystosowane do obsługi wielu obecnych i przyszłych typów e-samochodów. Są one szczególnie dostosowane do nowych e-samochodów, które w Europie pojawią się wiosną przyszłego roku. źródło: allego.eu Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.