Wiadomości OZE Solaris dostarczy 10 autobusów elektrycznych oraz 30 z napędem konwencjonalnym do Rzeszowa 19 października 2017 Wiadomości OZE Solaris dostarczy 10 autobusów elektrycznych oraz 30 z napędem konwencjonalnym do Rzeszowa 19 października 2017 Przeczytaj także Polska Burza wokół protestu leśników. “Mają na celu przykryć niszczenie przyrody” Już dzisiaj odbędzie się ogólnopolski protest organizowany przez Związek Leśników Polskich. O godzinie 10 pod wszystkimi siedzibami wojewodów zgromadzą się “ludzie lasu”. Organizacje pozarządowe z obszaru ochrony środowiska wydały własne oświadczenia, w których padają mocne zarzuty w stosunku do leśników. O co chodzi w tym sporze? Polska Fale upałów zagrażają ludzkiemu zdrowiu i życiu. Ekstremalne temperatury w Polsce Ekstremalne upały po raz kolejny w tym roku występują w Polsce. IMGW wydało alarmy drugiego stopnia dot. upału dla 14 województw, czekają nas też tropikalne noce. Upały to kosztowna konsekwencja zmiany klimatu, na którą musimy reagować skuteczniej. Dzisiaj w siedzibie Urzędu Miasta w Rzeszowie władze miasta oraz przedstawiciele firmy Solaris Bus & Coach S.A. podpisali umowę na dostawę 10 autobusów elektrycznych o długości 12 metrów oraz 30 pojazdów przegubowych z napędem konwencjonalnym. Pierwszy kontrakt opiewa na sumę 30,2 mln zł, drugi na 54,4 mln zł. Umowy zakładają dostawy w 2018 roku. Reklama W zakończonym kilka tygodni temu postępowaniu przetargowym na dostawę 10 sztuk autobusów elektrycznych najlepszą ofertę przedstawiła firma Solaris Bus & Coach S.A. Poza dostarczeniem pojazdów kontrakt zakłada również budowę infrastruktury, która umożliwi ładowanie autobusów zarówno w dzień podczas kursów na trasie, jak i na terenie zajezdni. „Wygrywając przetarg w Rzeszowie, wysyłamy mocny sygnał do naszych klientów, że oferujemy nie tylko sprawdzone rozwiązania w zakresie autobusów elektrycznych, ale także jesteśmy w stanie zaoferować kompleksowe rozwiązanie w zakresie infrastruktury ładowania. Dla naszych klientów to bardzo ważne, że zarówno autobusy elektryczne jak i infrastrukturę do ich ładowania mogą zamówić u jednego producenta. Oczywiście działamy w tym zakresie z polskimi firmami skupionymi m.in. w klastrze „Polski Autobus Elektryczny”, którego jesteśmy liderem” – powiedział Zbigniew Palenica, Wiceprezes firmy Solaris. Dla rzeszowskiego przewoźnika kluczowym argumentem w wyborze dostawcy była nie tylko cena, ale również innowacyjność produktu i gwarancja najwyższej jakości. Elektryczne Solarisy wyposażone będą w tzw. pantograf odwrócony, który umieszczony będzie na ładowarce i będzie się obniżać do dachu pojazdu. W ten sposób będzie można naładować pojazd w ciągu kilku minut podczas przerwy na przystanku lub na końcu linii. Oprócz ładowania pantografowego, autobus będzie standardowo wyposażony w złącze ładowania typu Plug-In, które przeznaczone jest do wolniejszego ładowania baterii podczas dłuższego postoju. Elektryczne autobusy Solaris Urbino 12 electric wyposażone zostaną w baterie Solaris High Power o pojemności 87,6 kWh. Ponadto autobusy zostaną wyposażone w wiele udogodnień dla kierowców i pasażerów. m.in.: w klimatyzację, oświetlenie LED, rampę dla osób niepełnosprawnych czy funkcję „przyklęku” ułatwiającą wsiadanie i wysiadanie z autobusu. Ponadto rzeszowskie Solarisy będą posiadać rozbudowany system informacji pasażerskiej z zapowiedzą głosową, a pasażerowie będą mogli skorzystać z dostępu do internetu poprzez WiFi. Oprócz autobusów elektrycznych Solaris dostarczy do Rzeszowa 30 ekologicznych autobusów przegubowych z napędem konwencjonalnym. Nowe Solarisy Urbino 18 wyposażone będą w ekonomiczny silnik DAF spełniający restrykcyjną normę Euro 6. Pojazdy marki Solaris znane są od lat mieszkańcom Rzeszowa. Pierwsze z nich pojawiły się tam już w 2000 roku. Do dziś porusza się po ulicach tego podkarpackiego miasta aż 47 autobusów wielkopolskiego producenta, z czego 9 to pojazdy na CNG (sprężony gaz ziemny) . Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.