Wiadomości OZE System inteligentnego ładowania EV od Audi i SMA 20 czerwca 2018 Wiadomości OZE System inteligentnego ładowania EV od Audi i SMA 20 czerwca 2018 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. Elektromobilność Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Budżet programu “Mój Elektryk”, wspierającego zakup samochodów elektrycznych, zwiększył się z 900 do 960 milionów złotych. Czym jest ten rządowy program i kto może liczyć na wsparcie? Producenci samochodów elektrycznych pracują nad technologią, która pozwoli na ‘inteligentne ładowanie’ baterii. W wdrażaniu nowych rozwiązań liderem jest Tesla, ale na rynku wyróżnia się również Audi, które współpracuje z SMA Solar Technology, aby zoptymalizować funkcje ładowania z użyciem domowej energii słonecznej już w nowym modelu SUVa – Audi e-tron. Reklama Audi zapowiada, że jego połączony system ładowania będzie wchodził w ‘inteligentne interakcje’ z systemami zarządzania energią w domu od SMA Solar Technology i Hager Group. Pozwoli to na zoptymalizowanie kosztów ładowania i w razie potrzeby wykorzystanie energii ze słońca. Fermin Soneira, dyrektor ds. Marketingu produktów w Audi, wyjaśnił: „Zgodnie z naszymi standardami jakości premium, chcemy samochodu elektrycznego, który bezproblemowo pasuje do inteligentnie połączonego domu, aby zapewnić rzeczywistą wartość dodaną dla klienta. Dlatego połączyliśmy siły z dwoma wiodącymi dostawcami systemów zarządzania energią w domu: Hager Group i SMA Solar Technology”. W komunikacie prasowym Audi możemy przeczytać, że klienci nowego systemu będą mogli korzystać z różnych taryf o zmiennej energii elektrycznej, co pozwoli zoptymalizować koszty eksploatacji samochodu i zredukować emisję CO2. Dla przykładu system może wybrać czas ładowania akumulatora, dostosowując go do cen prądu, czasu dojazdu i poziomu naładowania. W przypadku domy wyposażonego w instalację fotowoltaiczną, generowana przez nią energia może być podstawowym źródłem zasilania auta przy uwzględnieniu aktualnego zapotrzebowania mieszkańców na prąd oraz prognozowanych faz nasłonecznienia i uzysków. Inteligenta funkcja ładowania powinna również chronić użytkowników przed ewentualnymi awariami. System uwzględnia maksymalną dostępną moc i porównuje ją z mocami innych użytkowników, co pozwala uniknąć przeciążenia sieci. W ramach systemu dostępne będą także portal i aplikacja myAudi, na których można sprawdzić parametry ładowania i dokładne jego koszty. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.