Energia wiatrowa Vestas wprowadza nowe systemy ostrzegania samolotów dla wiatraków 25 maja 2017 Energia wiatrowa Vestas wprowadza nowe systemy ostrzegania samolotów dla wiatraków 25 maja 2017 Przeczytaj także Energia wiatrowa Bałtyk jako magazyn CO₂. Czy Polska wykorzysta potencjał CCS na morzu? Eksperci oceniają, że wytypowane podmorskie struktury geologiczne na Bałtyku mogą w przyszłości pomieścić znaczące ilości CO₂ z polskiego przemysłu energochłonnego. W związku z rosnącym zainteresowaniem technologią CCS oraz zmianami w regulacjach offshore pojawia się realna szansa na rozwój podmorskich magazynów CO₂ w Polsce, wpisujących się w globalny trend wykorzystania morskich formacji geologicznych. Energia wiatrowa Silniejsze wiatry na Bałtyku. Czy Polska powinna budować turbiny offshore klasy II? Polska przyspiesza rozwój morskiej energetyki wiatrowej na Bałtyku. Nowelizacja ustawy offshore, którą niedawno podpisał prezydent Karol Nawrocki, ma ułatwić inwestorom udział w aukcjach i wprowadzić uproszczone procedury administracyjne. Nowy raport klimatyczny wskazuje wzrost prędkości wiatru na całym świecie – również nad Morzem Bałtyckim. Większość europejskich turbin OZE już teraz nie jest dostosowanych do coraz silniejszych lokalnych wiatrów. Vestas wprowadził na rynek system InteliLight – nowatorski system zarządzania światłami ostrzegawczymi, jakie montowane są na wiatrakach w celu ostrzegania samolotów o ich położeniu. Reklama InteliLight zastąpić ma instalowany dotychczas Obstacle Collision Avoidance System. Nowy system otrzymał już pozwolenia od amerykańskich władz lotniczych (Federal Aviation Administration) jak i od analogicznych urzędów w Kanadzie, Finlandii, Niemczech, Norwegii i Szwecji. Nowy system kontroli oświetlenia wykorzystuje radar o zasięgu około 8 kilometrów do wykrywania samolotów dookoła wiatraka. W momencie wykrycia samolotu system rozpoczyna analizę i logowanie trajektorii jego lotu, prędkości etc. Dopiero gdy ostrzeganie przed wiatrakiem jest konieczne, światło jest włączane. Zapalone pozostaje tak długo, jak długo samolot pozostaje w wyznaczonym przez prawo obszarze. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.