Elektromobilność W 2022 roku poznamy elektryczną wersję Skody RS 18 lipca 2018 Elektromobilność W 2022 roku poznamy elektryczną wersję Skody RS 18 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Dyrektor marketingowy czeskiego producenta motoryzacyjnego Skoda, Alan Favey poinformował, że premiery elektrycznej wersji SUV-a możemy spodziewać się nie wcześniej niż w 2022 roku. Aktualnie trwają nad nim prace. Reklama Pojazd nazwany zostanie eRS. „Będzie on miał więcej stylu i doświadczenia”, powiedział Favey. Mówiąc o linii vRS, podkreślił, że klienci lubią sportowe wrażenia w samochodzie, który nie jest koniecznie sportowym pojazdem. Obecnie jedynym modelem w gamie RS dostępnym na rynku jest Skoda Octavia. W tym roku odbędzie się premiera Kodiaq RS. SUV eRS będzie wyposażony w platformę MEB. Pojedyncze ładowanie baterii zapewni 450 kilometrów jazdy. Niestety nie są znane inne szczegóły techniczne pojazdu. Jest pewne, że będzie zmieniona stylistyka samochodu. Favey powiedział, że istnieje rynek dla wariantu vRS, ale nic nie jest jeszcze postanowione. Fabia vRS, model, który istniał wcześniej w latach 2010-2014, mógłby zostać ponownie wprowadzony w następnej generacji supermini. „Fabia nowej generacji przyjdzie po 2020 roku i pracujemy już nad różnymi opcjami”, powiedział przedstawiciel Skody. „Myślę, że istnieje rynek dla vRS”, dodał. Serwis Autocar.co.uk w zeszłym roku informował, że przyszła Fabia prawdopodobnie będzie hybrydą. „Samochody elektryczne zawsze będą nieco droższe niż zwykłe pojazdy z silnikami diesla lub benzynowymi, dlatego musimy przyciągać ludzi, którzy mają siłę nabywczą, aby kupować samochody, które nie są najtańsze na rynku”, zauważył Favey. Skoda zaprezentuje swój elektryczny model później niż wielu rywali, w tym Volkswagen, którego elektryczny hatchback ID pojawi się pod koniec przyszłego roku. Infrastruktura nie jest na takim poziomie, jaki powinna być”, powiedział tłumaczy Favey. „Dobrze, że mamy jeszcze dwa lata na wdrożenie infrastruktury. Sieć handlowa musi odgrywać ważną rolę w jej rozwoju”. Pierwszym pojazdem elektrycznym czeskiego producenta jest Citigo-e, który był dla Skody modele doświadczalnym na rynku elektrotransportu. W 2018 roku planowany jest debiut Kodaiq RS. W 2020 roku Skoda wprowadzi także na rynek autonomiczną, zeroemisyjną wersję Vision E, która ma stanowić zapowiedź elektrycznego SUV-a eRS. Źródła: autocar.co.uk, autocentrum.pl, Skoda Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.