Wiadomości OZE W 2025 r. na polskich drogach będzie 300 tys. samochodów elektrycznych 05 lipca 2019 Wiadomości OZE W 2025 r. na polskich drogach będzie 300 tys. samochodów elektrycznych 05 lipca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Konsorcjum Atmoterm i Forum Elektromobilności na zlecenie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT) opracowało raport “Analiza stanu rozwoju oraz aktualnych trendów rozwojowych w obszarze elektromobilności w Polsce”, według której w 2025 roku w Polsce będzie 300 tys. samochodów elektrycznych, a w 2030 r. 420 tys. punktów ładowania. Reklama Warunki rozwój elektromobilności w Polsce Według raportu rozwój elektromobilności w naszym kraju zależy od poprawy infrastruktury ładowania pojazdów. Potencjalnych konsumentów zniechęcają wysokie koszty zakupu pojazdów elektrycznych w stosunku do spalinowych oraz ewentualne koszty i miejsca serwisowania samochodów – najdroższa jest cena wymiany baterii, która w przypadku pojazdów osobowych stanowi ok. 35% kosztów pojazdu. MPiT powinno położyć większy nacisk na zwiększenie udziału polskich podmiotów w pracach projektowych, badawczych, rozwojowych i produkcyjnych w obszarze elektromobilności. Obecnie ogranicza się on do większych i dłużej działających spółek na rynku. Aktualnie szanse na wyprodukowanie polskiego samochodu elektrycznego są niewielkie, ponieważ produkt nie cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku. Recykling baterii litowo-jonowych Rozwój elektromobilności wymaga rozbudowy systemu recyklingu baterii litowo-jonowych – w Polsce jedynie Instytut Metali Nieżelaznych w Gliwicach zajmuje się tym obszarem. Jeżeli liczba samochodów elektrycznych osiągnie 300 tys. sztuk, to do ponownego użycia lub recyklingu co roku trafi 3 tys. akumulatorów o masie 600 ton. Specjaliści podkreślają, że ponowne przetworzenie zdemontowanych akumulatorów będzie uzależnione od upowszechnienia się w Polsce energetyki prosumenckiej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.