Elektromobilność W Polsce będzie przybywać autokarów z ekologicznym napędem 29 marca 2018 Elektromobilność W Polsce będzie przybywać autokarów z ekologicznym napędem 29 marca 2018 Przeczytaj także Polska Burza wokół protestu leśników. “Mają na celu przykryć niszczenie przyrody” Już dzisiaj odbędzie się ogólnopolski protest organizowany przez Związek Leśników Polskich. O godzinie 10 pod wszystkimi siedzibami wojewodów zgromadzą się “ludzie lasu”. Organizacje pozarządowe z obszaru ochrony środowiska wydały własne oświadczenia, w których padają mocne zarzuty w stosunku do leśników. O co chodzi w tym sporze? Polska Fale upałów zagrażają ludzkiemu zdrowiu i życiu. Ekstremalne temperatury w Polsce Ekstremalne upały po raz kolejny w tym roku występują w Polsce. IMGW wydało alarmy drugiego stopnia dot. upału dla 14 województw, czekają nas też tropikalne noce. Upały to kosztowna konsekwencja zmiany klimatu, na którą musimy reagować skuteczniej. Polskie miasta inwestują w komunikację miejską spore środki pieniężne. Głównym celem wymiany floty na nowoczesną i ekologiczną jest troska o stan polskiego powietrza i zachęcenie mieszkańców do pozostawienia samochodów w garażach. Czynnikiem, który w dużej mierze wpływa na ilość zamówień autobusów napędzanych energią elektryczną oraz gazem CNG jest dostępność wielu dofinansowań przyznawanych w ramach Funduszy Europejskich. Zdaniem Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej (IGKM) – ilość ekologicznych autokarów w polskich miastach będzie ciągle wzrastać. Reklama Z raportu opracowanego przez PSPA oraz IGKM wynika, że przez następne dziesięć lat ilość autokarów z przyjaznym dla środowiska napędem zwiększy się w Polsce do 3,5 tysiąca. Wynik ten jest imponujący, kiedy spojrzymy na obecne statystyki, z których wynika, że na ten moment w naszym kraju jest 90 egzemplarzy autokarów elektrycznych oraz 350 napędzanych sprężonym gazem CNG. „Autobusy napędzane CNG będą najprawdopodobniej traktowane jako tańsza, niskoemisyjna alternatywa dla autobusów elektrycznych lub dywersyfikacja taboru. Rynek autobusów CNG największy potencjał rozwoju ma w mniejszych gminach i dłuższych trasach, np. podmiejskich. Zasięg autobusu na CNG wynosi 350-400 km, w porównaniu do odpowiedników zasilanych ON 600-900 km. Zasięg e-busów to obecnie 120–230 km”, mówi dla PAP Prezes IGKM, Dorota Kacprzyk. Szacuje się, że zainteresowanie ekologicznymi rozwiązaniami w komunikacji miejskiej będzie wzrastać przez kolejne lata. Przede wszystkim dlatego, że z roku na rok będą one tańsze dzięki rozwojowi efektywnej technologii. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.