Elektromobilność W Polsce będzie przybywać autokarów z ekologicznym napędem 29 marca 2018 Elektromobilność W Polsce będzie przybywać autokarów z ekologicznym napędem 29 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Polskie miasta inwestują w komunikację miejską spore środki pieniężne. Głównym celem wymiany floty na nowoczesną i ekologiczną jest troska o stan polskiego powietrza i zachęcenie mieszkańców do pozostawienia samochodów w garażach. Czynnikiem, który w dużej mierze wpływa na ilość zamówień autobusów napędzanych energią elektryczną oraz gazem CNG jest dostępność wielu dofinansowań przyznawanych w ramach Funduszy Europejskich. Zdaniem Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej (IGKM) – ilość ekologicznych autokarów w polskich miastach będzie ciągle wzrastać. Reklama Z raportu opracowanego przez PSPA oraz IGKM wynika, że przez następne dziesięć lat ilość autokarów z przyjaznym dla środowiska napędem zwiększy się w Polsce do 3,5 tysiąca. Wynik ten jest imponujący, kiedy spojrzymy na obecne statystyki, z których wynika, że na ten moment w naszym kraju jest 90 egzemplarzy autokarów elektrycznych oraz 350 napędzanych sprężonym gazem CNG. „Autobusy napędzane CNG będą najprawdopodobniej traktowane jako tańsza, niskoemisyjna alternatywa dla autobusów elektrycznych lub dywersyfikacja taboru. Rynek autobusów CNG największy potencjał rozwoju ma w mniejszych gminach i dłuższych trasach, np. podmiejskich. Zasięg autobusu na CNG wynosi 350-400 km, w porównaniu do odpowiedników zasilanych ON 600-900 km. Zasięg e-busów to obecnie 120–230 km”, mówi dla PAP Prezes IGKM, Dorota Kacprzyk. Szacuje się, że zainteresowanie ekologicznymi rozwiązaniami w komunikacji miejskiej będzie wzrastać przez kolejne lata. Przede wszystkim dlatego, że z roku na rok będą one tańsze dzięki rozwojowi efektywnej technologii. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.