Elektromobilność W Polsce będzie przybywać autokarów z ekologicznym napędem 29 marca 2018 Elektromobilność W Polsce będzie przybywać autokarów z ekologicznym napędem 29 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Polskie miasta inwestują w komunikację miejską spore środki pieniężne. Głównym celem wymiany floty na nowoczesną i ekologiczną jest troska o stan polskiego powietrza i zachęcenie mieszkańców do pozostawienia samochodów w garażach. Czynnikiem, który w dużej mierze wpływa na ilość zamówień autobusów napędzanych energią elektryczną oraz gazem CNG jest dostępność wielu dofinansowań przyznawanych w ramach Funduszy Europejskich. Zdaniem Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej (IGKM) – ilość ekologicznych autokarów w polskich miastach będzie ciągle wzrastać. Reklama Z raportu opracowanego przez PSPA oraz IGKM wynika, że przez następne dziesięć lat ilość autokarów z przyjaznym dla środowiska napędem zwiększy się w Polsce do 3,5 tysiąca. Wynik ten jest imponujący, kiedy spojrzymy na obecne statystyki, z których wynika, że na ten moment w naszym kraju jest 90 egzemplarzy autokarów elektrycznych oraz 350 napędzanych sprężonym gazem CNG. „Autobusy napędzane CNG będą najprawdopodobniej traktowane jako tańsza, niskoemisyjna alternatywa dla autobusów elektrycznych lub dywersyfikacja taboru. Rynek autobusów CNG największy potencjał rozwoju ma w mniejszych gminach i dłuższych trasach, np. podmiejskich. Zasięg autobusu na CNG wynosi 350-400 km, w porównaniu do odpowiedników zasilanych ON 600-900 km. Zasięg e-busów to obecnie 120–230 km”, mówi dla PAP Prezes IGKM, Dorota Kacprzyk. Szacuje się, że zainteresowanie ekologicznymi rozwiązaniami w komunikacji miejskiej będzie wzrastać przez kolejne lata. Przede wszystkim dlatego, że z roku na rok będą one tańsze dzięki rozwojowi efektywnej technologii. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.