Tesla przyjmuje kolejne zamówienia na swoją elektryczną ciężarówkę. Aż 30 egzemplarzy Semi ma trafić do Walmartu, który w 2017 roku jako pierwszy złożył rezerwację na 15 tych pojazdów z zamiarem dalszego rozbudowywania floty.
Po zamówieniu pierwszych 15 ciężarówek od Tesli, Walmart oświadczył, że zamierza sprawdzić pojazd w ramach swojej działalności: „Wierzymy, że możemy nauczyć się, w jaki sposób ta technologia działa w naszym łańcuchu dostaw oraz w jaki sposób może pomóc nam w osiągnięciu niektórych z naszych długoterminowych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju i obniżania emisji”.
Zamówienie kolejnych 30 egzemplarzy Semi świadczy o tym, że Walmart zamierza przyspieszyć elektryfikację swojej floty w Kanadzie. Część z nich będzie obsługiwać nowe centrum dystrybucyjne firmy, które powstaje w Surrey w Kolumbii Brytyjskiej, a pozostałe łańcuch dostaw w Ontario.
Otwarcie nowego centrum dystrybucyjnego Walmart planuje już na 2022 rok. Według założeń firmy będzie ono w pełni obsługiwane przez elektryczną flotę samochodów ciężarowych. Nie wiadomo jednak, czy będą to jedynie ciężarówki Tesli. John Bayliss, starszy wiceprezes ds. logistyki i łańcucha dostaw firmy Walmart, powiedział w wywiadzie dla „The Canadian Press”: „Zawsze szukamy innowacyjnych sposobów, aby zminimalizować nasz wpływ na środowisko i wdrażać trwałe zmiany”.
W związku z rezerwacją Walmartu Tesla zmienia cenę za rezerwację pojazdu w wersji podstawowej do 20 000 dolarów (około 74 tys. złotych) oraz do 200 000 dolarów (około 740 tys. złotych) za ciężarówkę w wersji „Founders Series”. To oznacza, że Walmart musiał złożyć depozyt w wysokości 600 000 dolarów tylko w celu zarezerwowania nowych pojazdów. Całe zamówienie firmy może być warte od 6,75-8,1 milionów dolarów w zależności od konfiguracji wersji podstawowej Semi.
Walmart zdecydował się na elektryczne ciężarków także ze względu na fakt, że ich pojazdy przeważnie poruszają się po jednodniowych trasach, między centrami dystrybucyjnymi a sklepami. Dlatego też Semi będzie w stanie w przy swoim zasięgu spełnić oczekiwania firmy. Jednocześnie Walmart oczekuje, że uda się mu wycofać z ciężarówek z silnikiem wysokoprężnym przynajmniej w 20% do 2022 roku.
Tesla zamierza wprowadzić swoją ciężarówkę elektryczną do produkcji i dostarczyć ją do pierwszych zamawiających już w przyszłym roku.
Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.