Solaris na gdańskich targach TRAKO 2017 zaprezentował pierwszy na świecie trolejbus zasilany wodorem. Pomysł ten jest o tyle ciekawy, że dzięki wodorowi trolejbusy będą mogły w razie potrzeby wyjechać poza sieć trakcyjną nie emitując przy tym żadnych spalin. Co ważne, model Trollino 18,75 niebawem wyjedzie na ulice łotewskiej Rygi, a to dzięki przewoźnikowi Rīgas satiksme.
Łotewski klient robi z nami pilotażowy projekt, w którym analizuje operacyjność takiego pojazdu poza trakcją elektryczną. Trolejbus jeździ podłączony do sieci trakcyjnej i jednocześnie może wyjechać na obszary, gdzie tej trakcji nie ma. Zaletą tego pojazdu jest też zero emisji spalin – powiedział Dariusz Michalak, pełniący funkcję wiceprezesa Solaris Bus & Coach S.A.
Wodorowy trolejbus jest w stanie przewieźć maksymalnie do 135. pasażerów. Dzięki zastosowaniu instalacji wodorowej zlokalizowanej na dachu jednego z wagonów, może on także pokonać na pełnym zbiorniku do 100 km poza siecią trakcyjną. Rīgas satiksme złożyło zamówienie na dziesięć egzemplarzy takich trolejbusów i jest prawdopodobne, że w razie pomyślnego użytkowania tych pojazdów powyższe zamówienie zostanie zwiększone.
Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.