Elektromobilność Wskaźniki licznika elektromobilności w pierwszym kwartale 2020 roku 27 kwietnia 2020 Elektromobilność Wskaźniki licznika elektromobilności w pierwszym kwartale 2020 roku 27 kwietnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Do końca marca w Polsce było zarejestrowanych 10 701 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. W pierwszym kwartale 2020 r. liczba zarejestrowanych hybryd typu plug-in wzrosła o 86 proc. niż w porównaniu z okresem analogicznym z roku minionego. Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych podało najświeższe wyniki z licznika elektromobilności. Reklama Przy wspomnianych “osobówkach”, to aż 57 proc. z nich stanowiły w pełni elektryczne pojazdy. Pozostałą liczbę stanowiły auta z napędami hybrydowymi. Nastąpiły także wzrosty w elektrykach ciężarowych i dostawczych – ich liczba skoczyła do 578, zaś autobusów elektrycznych do 248. Liczba elektrycznych motorowerów i motorów również podniosła się – do 6 584 sztuk. Stacje ładowania w Polsce Do końca marca w Polsce do użytku oddano 1114 stacji ładowania, co przekłada się na 769 stacji ładowania AC (ładowanie wolne na prądzie przemiennym o mocy mniejszej lub równej 22 kW) oraz 345 stacji DC (szybkiego ładowania). Licznik wskazuje również, że Warszawa zostawiła w tyle pozostałe polskie miasta, jeśli chodzi o rozbudowanie infrastruktury dla elektromobilności. PSPA zwraca uwagę, że efekt pandemii koronawirusa również był odczuwalny w tej branży. Porównując luty oraz marzec, liczba nowych rejestracji samochodów spadła o połowę. Podobna reakcja zaszła w przypadku montażu nowych stacji ładowania. Źródło: pspa.com.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.