Wiadomości OZE Zakup samochodu elektrycznego będzie bardziej opłacalny niż spalinowego przed 2030 rokiem 25 maja 2018 Wiadomości OZE Zakup samochodu elektrycznego będzie bardziej opłacalny niż spalinowego przed 2030 rokiem 25 maja 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Procentowy udział samochodów elektrycznych w rejestracjach znacząco wrasta, ale w Polsce nadal jest ich mało. W pierwszym kwartale 2018 roku zarejestrowano u nas tylko 340 nowych egzemplarzy, co mocno kontrastuje z wypowiedzianymi przez Premiera Mateusza Morawieckiego słowami odnoszących się do miliona samochodów elektrycznych na polskich drogach do 2025 roku. Z każdym kolejnym miesiącem wydaje się to coraz bardziej niemożliwe do realizacji. Natomiast niezależne raporty pokazują, że pojazdy elektryczne przyniosą oszczędności dla kieszeni kierowców, również w Polsce. Reklama Jeden z raportów został stworzony przez firmę EY oraz ING Bank Śląski pod nazwą „Samochody elektryczne. Którym pasem zamierzamy jechać?”. Przedstawiono w nim dosyć śmiałą tezę, że jeszcze przed 2030 rokiem zakup samochodu elektrycznego będzie wiązać się z niższymi kosztami niż spalinowego odpowiednika. „Zakładając, że samochodem elektrycznym będziemy jeździć tylko po mieście, do 10 tys. kilometrów rocznie, to do 2023 roku powinno już bardziej opłacić się posiadanie samochodu elektrycznego niż spalinowego. Zakup takiego pojazdu będzie bardziej opłacalny przed 2030 rokiem”, powiedział Jarosław Wajer z działu doradztwa EY. W raporcie przedstawiono również kilka największych przeszkód, które uniemożliwiają na chwilę obecną dominację samochodów elektrycznych na motoryzacyjnym rynku. Przede wszystkim mowa o zbyt długim czasie ładowana oraz ograniczonej odległości możliwej do pokonania na jednym ładowaniu. Autorzy raportu zauważają jednak, że w ostatnim czasie sporo się zmieniło i z każdym rokiem problemy te będą odgrywać mniejsze znaczenie przy wyborze nowego samochodu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.