Elektromobilność Zdaniem wicepremiera Morawieckiego, Polska będzie eksporterem baterii EV 17 października 2017 Elektromobilność Zdaniem wicepremiera Morawieckiego, Polska będzie eksporterem baterii EV 17 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Polski rząd w ostatnim czasie podkreśla istotę inwestycji w elektromobilność, która ma stać się fundamentem innowacyjności tego kraju. W związku z tym planem mają być podejmowane kolejne inwestycje, które przyczynią się do rozwoju elektromobilności, jednocześnie powodując zmniejszenie bezrobocia. Jak twierdzi wicepremier Mateusz Morawiecki, w niedalekiej przyszłości baterie zamontowane w jednym na dziewięć elektrycznych samochodów jeżdżących po Europie będą wyprodukowane na terenie Polski. Taki wynik zagwarantują liczne inwestycje w branżę. Reklama Jedną z nich ma być fabryka baterii dla samochodów EV, usytuowana nieopodal Wrocławia. Spółka LG Chem uzyskała potrzebne pozwolenia od Agencji Rozwoju Przemysłu na rozpoczęcie działalności w strefie ekonomicznej Wrocław-Kobierzyce. Produkcja baterii ma się rozpocząć w 2018 roku, osiągając średnią roczną produkcję na poziomie 100 tysięcy sztuk. Bateria co dziewiątego samochodu elektrycznego jeżdżącego po Europie będzie mogła pochodzić z Polski – tak całą sprawę podsumował minister Morawiecki. Choć taką tezę można określić jako śmiałą, to ma ona duże szanse na realizację, jeśli polski rząd wciąż będzie pozyskiwał kolejnych inwestorów dla tej branży. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.