Elektromobilność Zmiana prezesa ElectroMobility Poland 23 kwietnia 2018 Elektromobilność Zmiana prezesa ElectroMobility Poland 23 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. ElectroMobility Poland to spółka powołana w celu stworzenia pierwszego polskiego samochodu elektrycznego, który miałby przyczynić się do rozwoju elektromobilności nad Wisłą. Niestety firma znana jest przede wszystkim ze zmian w kadrze zarządzającej, a nie efektów swojej pracy, o których jak do tej pory nie można było się przekonać. W ostatnich dniach nastąpiła kolejna zmiana – trzeci raz w historii spółki nastąpiła zmiana prezesa. Obecnie stanowisko to objął Piotr Zaremba, będący dotychczas dyrektorem zarządzającym projektu, którego celem jest utworzenie polskiego samochodu zasilanego energią elektryczną. Zastąpił on Macieja Kościa, który w wywiadzie dla „Gazety Bankowej” nieco krytycznie odniósł się do założeń spółki. Zostaną one prawdopodobnie przesunięte w czasie, co mogłoby wskazywać na brak znaczących postępów. Kość opuścił stanowisko z powodu decyzji rady nadzorczej. Już teraz wiadomo, że zasiądzie on na fotelu prezesa w warszawskim biurze Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej. Zdaniem Macieja Kościa pierwsze prototypy polskiego samochodu elektrycznego mogą ujrzeć światło dzienne nie wcześniej niż w pierwszym kwartale 2019 roku. Niestety prawdopodobnie nie będą to prototypy produkcyjne, lecz modele wciąż pozbawione wielu możliwości finalnego produktu. Reklama Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.