Elektromobilność Zmiana prezesa ElectroMobility Poland 23 kwietnia 2018 Elektromobilność Zmiana prezesa ElectroMobility Poland 23 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. ElectroMobility Poland to spółka powołana w celu stworzenia pierwszego polskiego samochodu elektrycznego, który miałby przyczynić się do rozwoju elektromobilności nad Wisłą. Niestety firma znana jest przede wszystkim ze zmian w kadrze zarządzającej, a nie efektów swojej pracy, o których jak do tej pory nie można było się przekonać. W ostatnich dniach nastąpiła kolejna zmiana – trzeci raz w historii spółki nastąpiła zmiana prezesa. Obecnie stanowisko to objął Piotr Zaremba, będący dotychczas dyrektorem zarządzającym projektu, którego celem jest utworzenie polskiego samochodu zasilanego energią elektryczną. Zastąpił on Macieja Kościa, który w wywiadzie dla „Gazety Bankowej” nieco krytycznie odniósł się do założeń spółki. Zostaną one prawdopodobnie przesunięte w czasie, co mogłoby wskazywać na brak znaczących postępów. Kość opuścił stanowisko z powodu decyzji rady nadzorczej. Już teraz wiadomo, że zasiądzie on na fotelu prezesa w warszawskim biurze Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej. Zdaniem Macieja Kościa pierwsze prototypy polskiego samochodu elektrycznego mogą ujrzeć światło dzienne nie wcześniej niż w pierwszym kwartale 2019 roku. Niestety prawdopodobnie nie będą to prototypy produkcyjne, lecz modele wciąż pozbawione wielu możliwości finalnego produktu. Reklama Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.