Elektromobilność Zmiana prezesa ElectroMobility Poland 23 kwietnia 2018 Elektromobilność Zmiana prezesa ElectroMobility Poland 23 kwietnia 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. ElectroMobility Poland to spółka powołana w celu stworzenia pierwszego polskiego samochodu elektrycznego, który miałby przyczynić się do rozwoju elektromobilności nad Wisłą. Niestety firma znana jest przede wszystkim ze zmian w kadrze zarządzającej, a nie efektów swojej pracy, o których jak do tej pory nie można było się przekonać. W ostatnich dniach nastąpiła kolejna zmiana – trzeci raz w historii spółki nastąpiła zmiana prezesa. Obecnie stanowisko to objął Piotr Zaremba, będący dotychczas dyrektorem zarządzającym projektu, którego celem jest utworzenie polskiego samochodu zasilanego energią elektryczną. Zastąpił on Macieja Kościa, który w wywiadzie dla „Gazety Bankowej” nieco krytycznie odniósł się do założeń spółki. Zostaną one prawdopodobnie przesunięte w czasie, co mogłoby wskazywać na brak znaczących postępów. Kość opuścił stanowisko z powodu decyzji rady nadzorczej. Już teraz wiadomo, że zasiądzie on na fotelu prezesa w warszawskim biurze Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej. Zdaniem Macieja Kościa pierwsze prototypy polskiego samochodu elektrycznego mogą ujrzeć światło dzienne nie wcześniej niż w pierwszym kwartale 2019 roku. Niestety prawdopodobnie nie będą to prototypy produkcyjne, lecz modele wciąż pozbawione wielu możliwości finalnego produktu. Reklama Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.