Wiadomości OZE 10% elektryków we flocie administracji rządowej jednak w 2022 30 lipca 2019 Wiadomości OZE 10% elektryków we flocie administracji rządowej jednak w 2022 30 lipca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Administracja rządowa i samorządowa nie dotrzymały pierwszego terminu przetargu na zakup, leasing bądź wynajem samochodów elektrycznych. Według projektu nowelizacji ustawy o elektromobilności cel 10% elektryków we flotach administracji państwowej zostanie przesunięty z 2020 roku na 2022 r. Reklama Rząd zdecydował się o przesunięciu pierwszego terminu przetargu Administracja rządowa i samorządy miały pomóc w realizacji planu 1 mln samochodów elektrycznych do 2025 roku, jednak zignorowały nowe prawo i nie rozpisały żadnych przetargów na ten cel. Od stycznia 2020 roku 10% wszystkich samochodów rządowych powinny stanowić pojazdy elektryczne, na ten moment cel nie został osiągnięty nawet w jednym procencie, został zatem przesunięty (mamy prawo przypuszczać, że nie ostatni raz). Program zakłada również, że od początku 2023 roku udział samochodów elektrycznych w rządowych flotach powinien wynosić 20%, a od 2025 roku około 50%. Program 30% elektryków w samorządowych flotach do 2025 bez zmian Miesiąc temu w Krakowie odbył się przetarg na wynajem 46 samochodów elektrycznych na 3 lata. Krakowski Holding Komunalny ma zapewnić dostarczenie pojazdów elektrycznych do urzędu miasta, straży miejskiej, MOPSu, ZDM, ZTP, miejskich muzeów, ZOO, MPWiK, MPEC oraz innych instytucji samorządowych. Warunkiem koniecznym jest m.in. 200 km zasięgu i możliwość jazdy 140 km/h. Samochody za łączną kwotę 4,7 mln zł brutto ma dostarczyć firma leasingowa Arval, która należy do grupy kapitałowej banku BNP Paribas. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.