10% elektryków we flocie administracji rządowej jednak w 2022

Administracja rządowa i samorządowa nie dotrzymały pierwszego terminu przetargu na zakup, leasing bądź wynajem samochodów elektrycznych. Według projektu nowelizacji ustawy o elektromobilności cel 10% elektryków we flotach administracji państwowej zostanie przesunięty z 2020 roku na 2022 r.

Rząd zdecydował się o przesunięciu pierwszego terminu przetargu

Administracja rządowa i samorządy miały pomóc w realizacji planu 1 mln samochodów elektrycznych do 2025 roku, jednak zignorowały nowe prawo i nie rozpisały żadnych przetargów na ten cel. Od stycznia 2020 roku 10% wszystkich samochodów rządowych powinny stanowić pojazdy elektryczne, na ten moment cel nie został osiągnięty nawet w jednym procencie, został zatem przesunięty (mamy prawo przypuszczać, że nie ostatni raz).

Program zakłada również, że od początku 2023 roku udział samochodów elektrycznych w rządowych flotach powinien wynosić 20%, a od 2025 roku około 50%.

Program 30% elektryków w samorządowych flotach do 2025 bez zmian

Miesiąc temu w Krakowie odbył się przetarg na wynajem 46 samochodów elektrycznych na 3 lata. Krakowski Holding Komunalny ma zapewnić dostarczenie pojazdów elektrycznych do urzędu miasta, straży miejskiej, MOPSu, ZDM, ZTP, miejskich muzeów, ZOO, MPWiK, MPEC oraz innych instytucji samorządowych. Warunkiem koniecznym jest m.in. 200 km zasięgu i możliwość jazdy 140 km/h. Samochody za łączną kwotę 4,7 mln zł brutto ma dostarczyć firma leasingowa Arval, która należy do grupy kapitałowej banku BNP Paribas.