Elektromobilność 20% Amerykanów chce kupić samochód elektryczny 22 maja 2018 Elektromobilność 20% Amerykanów chce kupić samochód elektryczny 22 maja 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Amerykański Związek Automobilowy (The American Automobile Association – AAA) przeprowadził badania, z których wynika, że 20% Amerykanów zdecyduje się na zakup samochodu elektrycznego przy okazji wymiany starego auta na nowy w tym roku. W 2017 roku chętnych było 17% społeczeństwa amerykańskiego. AAA prognozuje, że amerykański rynek pojazdów zostanie zdominowany w najbliższej przyszłości przez auta elektryczne. Samochody z elektrycznym napędem wzbudzają zainteresowanie ze względu na niskie koszty eksploatacji (71%), większe zasięgi jazdy (87%) oraz najnowsze technologie z zakresu bezpieczeństwa (60%). Aby pomóc nowym klientom samochodów elektrycznych w świadomym wyborze auta, AAA przeprowadza rygorystyczne, niezależne testy hybrydowych i elektrycznych pojazdów oraz infrastruktury ładującej. Reklama „Dziś pojazdy elektryczne są bardzo popularne”, stwierdził Greg Brannon, dyrektor ds. inżynierii samochodowej. „Chociaż troska o środowisko naturalne nadal jest główną motywacją kierowców samochodów elektrycznych, to AAA wskazuje, że kierowcy w USA są w tym samym stopniu zainteresowani niskimi kosztami i zaawansowanymi technologiami”, dodaje przedstawiciel AAA. Osoby, które nie decydują się na zakup elektryka, obawiają się niedoboru infrastruktury ładującej i wyładowania akumulatora pojazdu w czasie trasy. AAA zauważa, że w 2017 roku nastąpił spadek ilości osób sceptycznie nastawionych o 9%, do poziomu 63%. Najmniejszy niepokój występuje wśród tzw. pokolenia milenialsów (48%). W 2018 roku AAA wskazało najlepsze auta w poszczególnych kategoriach w ramach Top Green Vehicle: Chociaż Amerykanie mogą być bardziej skłonni do kupowania pojazdu elektrycznego, posiadanie odpowiedniej infrastruktury będzie miało kluczowe znaczenie dla powszechnego zastosowania elektromobilności. W 2018 roku dostępność stacji ładowania wzrosła w Stanach Zjednoczonych do ponad 16 000 punktów ładowania. Mimo że poziom lęku w związku z zasięgiem zmniejszył się, to ankieta AAA potwierdziła, że oczekiwania konsumentów dotyczące czasu ładowania w drodze mogą nie być zgodne z rzeczywistością. Siedmiu na dziesięciu (68%) Amerykanów uważa, że podczas jazdy samochodem czas ładowania nie dłuższy niż 30 minut jest rozsądny. „Dzisiejsi kierowcy są przyzwyczajeni do szybkiego tankowania na stacji benzynowej, ale ładowanie pojazdów elektrycznych może czasami zająć kilka godzin”, wyjaśnił Brannon. „Dzięki niewielkiemu planowaniu właściciele pojazdów elektrycznych mogą uniknąć niedogodności związanych z ruchem drogowym, a wraz z rozwojem technologii, czas ładowania również się zmniejsz”, prognozuje przedstawiciel AAA. Źródło: AAA Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.