Elektromobilność W 2019 roku Audi planuje wydać kolejnego elektrycznego SUV-a 23 sierpnia 2017 Elektromobilność W 2019 roku Audi planuje wydać kolejnego elektrycznego SUV-a 23 sierpnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. W 2018 roku Audi planuje wprowadzić do sprzedaży swojego pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a. Niemiecki producent zdaje się nie próżnować, ponieważ niedawno poinformował także, że w następnym roku (2019) zamierza umieścić w swej ofercie kolejne auto tego rodzaju. Reklama Przedstawiono już koncepcję nowego Audi e-tron Sportback. Pokaz miał miejsce na tegorocznym Shanghai Motor Show. Poniższe zdjęcia pochodzą z prezentacji projektu drugiego elektrycznego SUV-a, jaki pojawić ma się w sprzedaży w 2019 roku. Przyszłoroczny elektryczny SUV e-tron ma być samochodem rodzinnym. Przewidywany zasięg elektrycznego pojazdu Audi to około 450 kilometrów. Niemiecki producent spodziewa się jednak, że część klientów może być zainteresowana kupnem bardziej sportowego samochodu, dlatego w 2019 roku zamierza wprowadzić do swojej oferty auto właśnie w tym stylu. Oba te pojazdy mają zostać oparte o taką samą architekturę, ale Sportback będzie posiadał bardziej opływową karoserię, nawiązującą do coupé. „Audi e-tron ma wejść do sprzedaży w 2018 roku. Będzie to pierwszy samochód elektryczny w tym bardzo konkurencyjnym sektorze, dedykowanym do codziennego użytku” – mówi przedstawiciel koncernu. „Z zasięgiem 465 kilometrów i sportowym charakterem jazdy auto to jest koniecznym nabytkiem na kolejną dekadę” – opisuje rodzinnego SUV-a firma. „Rok później, w 2019, ma ukazać się jeszcze Sportback – wspaniałe coupé, które na pierwszy rzut oka wcale nie kojarzy się z pojazdami elektrycznymi” – dodaje. Audi e-tron Sportback ma być napędzany trzema silnikami elektrycznymi. Podczas zwyczajnej jazdy SUV będzie napędzany jednym silnikiem, znajdującym się na przedniej osi auta, ale w momencie dociśnięcia pedału gazu lub gdy potrzebna będzie większa kontrola nad samochodem, do pracy dołączą dodatkowe silniki, pracujące wspólnie. Całkowita moc silników zainstalowanych w aucie to 430 KM, aczkolwiek jeśli zajdzie taka potrzeba, samochód może wygenerować aż 496 KM. Pojazd przyspiesza do prędkości około 100 km/h w jedyne 4,5 sekundy. Ładowanie elektrycznego Sportbacka ma być bardzo łatwe – auto jest wyposażone w tradycyjne gniazdo do ładowania, a także posiada system bezprzewodowy. Audi Wireless Charging to technologia, która pozwala na ładowanie tylko dzięki zaparkowaniu SUV-a na dedykowanym miejscu postojowym z wbudowaną ładowarką bezprzewodową. Oba elektryczne pojazdy są częścią planu Audi, który zakłada, że do 2020 roku firma będzie posiadać w swojej ofercie trzy w pełni elektryczne samochody. Trzecim pojazdem z tej serii ma być niewielkie auto miejskie, produkowane z wykorzystaniem technologii zastosowanej przy zaprezentowanych dotychczas SUV-ach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.