Wiadomości OZE Dacia wprowadzi na rynek wersje EV? 31 października 2017 Wiadomości OZE Dacia wprowadzi na rynek wersje EV? 31 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Rumuński producent samochodów Dacia, należący do grupy koncernów Renault-Nissan-Mitsubishi, na dobre zadomowił się na rynku producentów samochodów z konwencjonalnym napędem. Reklama Coraz więcej pojazdów rumuńskiej marki porusza się po europejskich drogach. W zeszłym roku sprzedano ich bowiem prawie 600 tysięcy, a wynik ten w najbliższych latach łatwo może się poprawić dzięki kolejnym innowacjom i szeroką ofertą dla osób o mniej zasobnych portfelach. Czy fani rumuńskiego producenta mogą liczyć na wersje elektryczne? Spekulacje boleśnie przerwał szef marki Dacia Christophe Kugler, który poinformował, że rumuński producent rozpocznie sprzedaż samochodów elektrycznych, gdy tylko zwiększy się ich popularność wśród nabywców. Oznaczać to może, że w najbliższych latach wielbiciele marki nie doczekają się elektrycznych nowości od Dacii, mimo że mogłaby ona korzystać z doświadczenia firm, które są jej właścicielami. Kugler wyraził przekonanie, że rumuński producent będzie w stanie odpowiednio zareagować na rozwój sytuacji na rynku EV. W ten sposób zostawił otwartą furtkę dla zmiany decyzji oraz koncepcji w przyszłości. „Bycie częścią dużej grupy przemysłowej daje nam możliwość szybkiego działania, ponieważ technologia, której będziemy potrzebować, została już opracowana. W razie konieczności możemy zmodyfikować nasze plany nawet z dwunastomiesięcznym wyprzedzeniem”. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.