Wiadomości OZE Dacia wprowadzi na rynek wersje EV? 31 października 2017 Wiadomości OZE Dacia wprowadzi na rynek wersje EV? 31 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Rumuński producent samochodów Dacia, należący do grupy koncernów Renault-Nissan-Mitsubishi, na dobre zadomowił się na rynku producentów samochodów z konwencjonalnym napędem. Reklama Coraz więcej pojazdów rumuńskiej marki porusza się po europejskich drogach. W zeszłym roku sprzedano ich bowiem prawie 600 tysięcy, a wynik ten w najbliższych latach łatwo może się poprawić dzięki kolejnym innowacjom i szeroką ofertą dla osób o mniej zasobnych portfelach. Czy fani rumuńskiego producenta mogą liczyć na wersje elektryczne? Spekulacje boleśnie przerwał szef marki Dacia Christophe Kugler, który poinformował, że rumuński producent rozpocznie sprzedaż samochodów elektrycznych, gdy tylko zwiększy się ich popularność wśród nabywców. Oznaczać to może, że w najbliższych latach wielbiciele marki nie doczekają się elektrycznych nowości od Dacii, mimo że mogłaby ona korzystać z doświadczenia firm, które są jej właścicielami. Kugler wyraził przekonanie, że rumuński producent będzie w stanie odpowiednio zareagować na rozwój sytuacji na rynku EV. W ten sposób zostawił otwartą furtkę dla zmiany decyzji oraz koncepcji w przyszłości. „Bycie częścią dużej grupy przemysłowej daje nam możliwość szybkiego działania, ponieważ technologia, której będziemy potrzebować, została już opracowana. W razie konieczności możemy zmodyfikować nasze plany nawet z dwunastomiesięcznym wyprzedzeniem”. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.