Elektromobilność Ursus porozumiał się z Pocztą Polską – listonosze będą korzystać z samochodów elektrycznych 14 listopada 2017 Elektromobilność Ursus porozumiał się z Pocztą Polską – listonosze będą korzystać z samochodów elektrycznych 14 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Ilość samochodów elektrycznych zwiększa się w bardzo szybkim tempie, bowiem ich producenci zdali sobie sprawę z faktu, że to amerykańska Tesla obrała słuszną i przyszłościową drogę, co dało jej na następne lata sporą przewagę w branży motoryzacyjnej. Pozostali muszą teraz pracować ze zdwojoną siłą, by dogonić firmę Elona Muska i zasypać dzielącą je przepaść. Między innymi dlatego niemal każdy z producentów branży motoryzacyjnej chce posiadać w swojej ofercie samochód elektryczny, wychodząc tym samym naprzeciw obecnym trendom. Polski Ursus również ma nadzieję na swój kawałek tortu. Być może to właśnie za sprawą inaczej określonego klienta docelowego Ursus osiągnie sukces na miarę swoich oczekiwań. Zaprezentowany kilka miesięcy temu przez tę firmę elektryczny samochód dostawczy ELVI jest skierowany głównie do tych firm i przedsiębiorstw bazujących na transporcie, które chciałyby unowocześnić swoją flotę przy jednoczesnym obniżeniu kosztów jej utrzymania. Nowy model oferuje 150 km zasięgu na jednym ładowaniu przy minimalnej ładowności rzędu 1100 kg. Czas ładowania będzie bardzo krótki za sprawą zastosowania odpowiednich technologii – osiągnięcie poziomu baterii w wysokości 90% ma potrwać jedynie 15 minut. Samochód będzie mógł osiągnąć prędkość maksymalną 100 km/h i przewozić maksymalnie trzy osoby. Seryjna produkcja tego pojazdu rozpocznie się już niebawem, jednak wcześniej samochody będą testowane przez Pocztę Polską. Reklama Prace znajdują się w końcowej fazie. W najbliższym czasie przekażemy pierwsze modele Poczcie Polskiej, która w ruchu ulicznym przetestuje stworzony przez nas pojazd. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za kilka miesięcy pierwsze modele zjadą z taśmy produkcyjnej. Szacujemy, że do uruchomienia produkcji potrzebujemy ok. 10-15 mln euro– powiedział Karol Zarajczyk, prezes firmy Ursus, na łamach portalu dziennik.pl Na razie nie ujawniono szacowanej ceny nowego elektrycznego pojazdu od Ursusa. Mariusz Lewandowski, rzecznik firmy Ursus, tajemniczo stwierdził, że na pewno będzie atrakcyjna, jednak na jej ogłoszenie trzeba będzie jeszcze zaczekać. Co ważne, obecnie model ELVI jest jedną z nielicznych elektrycznych propozycji wśród samochodów dostawczych, dzięki czemu potencjalny sukces jest dostępny niemal na wyciągnięcie ręki. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.