Elektromobilność Ulgi oraz dopłaty determinują wysoki wskaźnik sprzedaży pojazdów EV w Korei Południowej 23 listopada 2017 Elektromobilność Ulgi oraz dopłaty determinują wysoki wskaźnik sprzedaży pojazdów EV w Korei Południowej 23 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. O tym, jak zachęty finansowe i ulgi mogą pozytywnie wpłynąć na promocję elektromobilności, przekonało się już kilka państw na świecie. Instrumenty skłaniające do kupna samochodu EV nie są niczym nowym w Norwegii, Stanach Zjednoczonych, Francji i Niemczech. Kolejnym takim przykładem jest sytuacja z Korei Południowej, w której tylko w okresie od stycznia do października 2017 roku sprzedano ponad 10 tysięcy elektrycznych samochodów. Reklama Wynik ten jest imponujący, ponieważ ponad dwukrotnie przewyższył ten sprzed roku. Efekt osiągnięto nie tylko instrumentami finansowymi, ale również dzięki rozbudowie punktów ładujących oraz zwiększeniu szybkości ich działania. Dynamika wzrostu liczby samochodów EV na terenie Korei powinna być tematem na osobny artykuł. Żeby jednak szybko zilustrować ten wątek, wystarczy przytoczyć garść danych. Koreański rynek samochodów elektrycznych niebawem osiągnie liczbę 20 tysięcy sztuk. Dokładnie siedem lat temu wskaźnik ten wynosił 61 egzemplarzy! Największą popularnością wśród Koreańczyków cieszy się pojazd rodzimej produkcji o nazwie Hyundai IONIQ, którego sprzedano 6 203 sztuk. Z udziałem rynkowym wynoszącym 61,6% znalazł się na bezpiecznym prowadzeniu w stawce. Na dalszych miejscach sklasyfikowano Renault Samsung SM3 Z.E z wynikiem 1 569 sztuk oraz Kia Soul, której sprzedano łącznie 1 290 sztuk. W związku z szeregiem premier nowych modeli EV zapowiedzianych na rok 2018 należy przewidywać, że dynamika wzrostu zapoczątkowana ulgami finansowymi oraz dopłatami będzie determinować kolejne wzrosty sprzedaży pojazdów EV. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.