Elektromobilność BMW inwestuje w rozwój technologii wykorzystywanej w samochodach elektrycznych 01 grudnia 2017 Elektromobilność BMW inwestuje w rozwój technologii wykorzystywanej w samochodach elektrycznych 01 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryczne autobusy na telefon – przyszłość transportu? Autobusy zasilane energią słoneczną, które kursują pomiędzy wybranymi 28 lokalizacjami, a ich zamówienie jest możliwe przez aplikację lub infolinię. Futurystyczna wizja czy rzeczywistość? Elektromobilność Tylko 14% Polaków wie, czym są Strefy Czystego Transportu! Szokujące dane Mimo że Strefy Czystego Transportu są głośnym medialnym tematem, wciąż wielu Polaków nie wie na czym miałyby polegać i gdzie zostały wprowadzone. 29% Polaków nigdy nie słyszało o takiej koncepcji, a 28% słyszało, ale nie potrafi wytłumaczyć, czym są SCT. Z czego wynika ta niewiedza i dlaczego Polacy boją się wprowadzenia regulacji? Coraz większa liczba koncernów samochodowych inwestuje w rozwój rozwiązań wykorzystywanych w samochodach elektrycznych. Tym razem zamiar wybudowania zakładu zajmującego się produkcją oraz badaniami nad technologiami przyszłości, który pochłonie dwieście milionów euro, ogłosiło niemieckie BMW. Centrum badawcze zlokalizowano w Monachium, a jego wnętrza zostaną zapełnione przez dwustu pracowników. Jego działalność zostanie zainaugurowana początkiem 2019 roku. Członek zarządu BMW AG do spraw badań i rozwoju Klaus Fröhlich powiedział: Reklama „W nowym zakładzie międzynarodowi eksperci skoncentrują się na udoskonalaniu osiągów, trwałości, bezpieczeństwa, czasu ładowania i redukcji kosztów akumulatorów do samochodów elektrycznych”. Zadaniem specjalistów, którzy znajdą zatrudnienie w nowym centrum, będzie prowadzenie badań nad składem chemicznym ogniw i wykorzystaniem w nich nowych materiałów, a także testowanie ich skrajnych warunkach. Począwszy od 2021 roku, na rynku pojawi się piąta generacja układów napędowych z logo BMW. Będą wyróżniały się udoskonaloną interakcją pomiędzy podzespołami, które, podobnie jak silnik oraz przekładnia i elektroniczne komponenty, zostaną umieszczone w zintegrowanym komponencie. Taka konstrukcja spowoduje zwiększenie miejsca w samochodzie. Ponadto cały układ będzie skalowalny, co pozwoli na zaoferowanie jego różnych wariantów możliwych do zastosowania z wieloma rodzajami modeli oraz znaczne oszczędności w kosztach produkcji. Konstrukcja nowych elektrycznych układów napędowych nie będzie zmuszała koncernu do stosowania rzadkich metali, które niejednokrotnie diametralnie zwiększały koszty produkcji. Co ciekawe, w nowej generacji układów napędowych zostaną wykorzystane wydajniejsze baterie trakcyjne, które umożliwią pokonanie do siedmiuset kilometrów bez potrzeby doładowania. Dotychczas produkcja elektrycznych samochodów prowadzona przez BMW odbywała się w dziesięciu lokalizacjach na świecie, a akumulatorów litowo-jonowych na terenie Niemiec, USA i Chin. Decyzja zarządu BMW o stworzeniu centrum produkcyjno-badawczego jest pokłosiem skokowego wzrostu sprzedaży zelektryfikowanych modeli. W tym roku wzrost wyniósł sześćdziesiąt trzy procent w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.