Elektromobilność BMW inwestuje w rozwój technologii wykorzystywanej w samochodach elektrycznych 01 grudnia 2017 Elektromobilność BMW inwestuje w rozwój technologii wykorzystywanej w samochodach elektrycznych 01 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Coraz większa liczba koncernów samochodowych inwestuje w rozwój rozwiązań wykorzystywanych w samochodach elektrycznych. Tym razem zamiar wybudowania zakładu zajmującego się produkcją oraz badaniami nad technologiami przyszłości, który pochłonie dwieście milionów euro, ogłosiło niemieckie BMW. Centrum badawcze zlokalizowano w Monachium, a jego wnętrza zostaną zapełnione przez dwustu pracowników. Jego działalność zostanie zainaugurowana początkiem 2019 roku. Członek zarządu BMW AG do spraw badań i rozwoju Klaus Fröhlich powiedział: Reklama „W nowym zakładzie międzynarodowi eksperci skoncentrują się na udoskonalaniu osiągów, trwałości, bezpieczeństwa, czasu ładowania i redukcji kosztów akumulatorów do samochodów elektrycznych”. Zadaniem specjalistów, którzy znajdą zatrudnienie w nowym centrum, będzie prowadzenie badań nad składem chemicznym ogniw i wykorzystaniem w nich nowych materiałów, a także testowanie ich skrajnych warunkach. Począwszy od 2021 roku, na rynku pojawi się piąta generacja układów napędowych z logo BMW. Będą wyróżniały się udoskonaloną interakcją pomiędzy podzespołami, które, podobnie jak silnik oraz przekładnia i elektroniczne komponenty, zostaną umieszczone w zintegrowanym komponencie. Taka konstrukcja spowoduje zwiększenie miejsca w samochodzie. Ponadto cały układ będzie skalowalny, co pozwoli na zaoferowanie jego różnych wariantów możliwych do zastosowania z wieloma rodzajami modeli oraz znaczne oszczędności w kosztach produkcji. Konstrukcja nowych elektrycznych układów napędowych nie będzie zmuszała koncernu do stosowania rzadkich metali, które niejednokrotnie diametralnie zwiększały koszty produkcji. Co ciekawe, w nowej generacji układów napędowych zostaną wykorzystane wydajniejsze baterie trakcyjne, które umożliwią pokonanie do siedmiuset kilometrów bez potrzeby doładowania. Dotychczas produkcja elektrycznych samochodów prowadzona przez BMW odbywała się w dziesięciu lokalizacjach na świecie, a akumulatorów litowo-jonowych na terenie Niemiec, USA i Chin. Decyzja zarządu BMW o stworzeniu centrum produkcyjno-badawczego jest pokłosiem skokowego wzrostu sprzedaży zelektryfikowanych modeli. W tym roku wzrost wyniósł sześćdziesiąt trzy procent w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.