Świat Elektryczny helikopter SureFly od Workhorse 22 stycznia 2018 Świat Elektryczny helikopter SureFly od Workhorse 22 stycznia 2018 Przeczytaj także Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Workhorse, amerykańska firma technologiczna z siedzibą w Ohio, poinformowała w styczniowym komunikacie prasowym, iż uzyskała pozwolenie od Federalnej Administracji Lotnictwa Stanów Zjednoczonych (FAA) na testy elektrycznego helikoptera hybrydowego SureFly. Najnowszy wynalazek Amerykanów otrzymał licencję Experimental Airworthiness Certificate. Z kolei pełna certyfikacja jest spodziewana pod koniec 2019 roku. Reklama Helikopter SureFly został zaprezentowany 8 stycznia br. Pierwotnie projekt ujrzał światło dziennie już w czerwcu 2017 roku podczas paryskiego pokazu lotniczego. SureFly jest formą oktokoptera, który będzie umożliwiał transport dwóch osób. Jego konstrukcja obejmuje cztery ramiona śmigła z dwoma stałymi, przeciwbieżnymi śmigłami na każdym z nich. Hybrydowy napęd łączy benzynę i energię elektryczną. Latający pojazd posiada także akumulator litowy do napędzania silników elektrycznych w przypadku awarii silnika. Zasięg śmigłowca wynosi około siedemdziesiąt mil. Helikopter zawiera także spadochron balistyczny, który jest przeznaczony do bezpiecznej ewakuacji w sytuacjach awaryjnych. Jak przekonuje producent, jego wynalazek jest konkurencyjną alternatywą dla tradycyjnego helikoptera ze względu na cenę oraz łatwość w utrzymaniu. http://workhorse.com/storage/app/media/media/video/SureFly%20CNN%20Interview.mp4 SureFly wykorzystuje do kierowania śmigłowcem system joystick. Pierwsze wersje będą pilotowane ręcznie, jednak przyszłe modele elektrycznego helikoptera – jak zapewnia producent – będą autonomiczne. Temat autonomicznych samolotów jest przedmiotem gorącej dyskusji ekspertów od wielu lat. Workhorse uważa, że autonomiczna rewolucja jest już gotowa, wystarczy ją tylko zastosować w praktyce. Amerykanie oczekują, że elektryczny helikopter znajdzie zastosowanie w rolnictwie, nadzorowaniu dużych obszarów, inspekcji powietrznej (np. będzie używany przez służby porządku publicznego), a także będzie wykorzystywany przez służby czy organy wchodzące w skład systemy zarządzania kryzysowego. W przypadku ceny Workhorse informuje, że będzie ona oscylowała około dwustu tysięcy dolarów, co stanowi ułamek cen tradycyjnych helikopterów. Jak wskazuje CleanTechnica, dla porównania, pierwsze modele Eurocoptera EC120 będą kosztować około 1,4 miliona dolarów. Workhorse planuje zaadaptować wszystkie projekty w ramach nowych spółek – każda firma będzie działać samodzielnie. Amerykanie mają nadzieję, że przyszła firma SureFly będzie także podmiotem notowanym na giełdzie pod nazwą SureFly Inc. Amerykanie będą się koncentrować tylko na projektach zrównoważonych i elektrycznych rozwiązań w zakresie elektromobilności dla komercyjnego sektora transportu. Źródło: CleanTechnica, Workhorse Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.