Wiadomości OZE Superpakowny rower elektryczny – alternatywa dla auta? 30 marca 2018 Wiadomości OZE Superpakowny rower elektryczny – alternatywa dla auta? 30 marca 2018 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Nowy elektryczny rower – CERO One – zaprojektowany został z myślą o tworzeniu bardziej przyjaznego dla środowiska transportu. Jak wskazują analizy, rowery elektryczne są od 10 do 20 razy wydajniejsze niż samochody, ale wielu z nich brakuje zalet auta – wygody i pojemności. CERO One nie należy do tej grupy. Pojazd ten zaprojektowany został tak, by zaoferować możliwie dużą przestrzeń bagażową. Jednoślad wyposażony jest w specjalny, modułowy system bagażowy, który dopasowany może zostać do potrzeb każdej osoby. Reklama CERO One stworzony został przez Kiyoshiego Iwai, który chciałby, aby jego rodzinne miasto – Los Angeles – stało się lepszym miejscem. Metodą na poprawę jakości życia ma być właśnie ten niezwykle praktyczny rower elektryczny. Aby zachęcić ludzi do korzystania z tego rodzaju pojazdów, Iwai stworzył jednoślad, który może przewozić nawet duże przedmioty, takie jak deska surfingowa popularna w Los Angeles. CERO One wyposażony jest w modułowy system do przewozu bagażu, który skonfigurować można na co najmniej 12 różnych sposobów. W skład systemu wchodzą trzy aluminiowe kosze z przodu i z tyłu roweru oraz miejsce na fotelik dziecięcy z tyłu. Jednorazowo rower może przewieźć do 136 kilogramów bagażu. Jeśli chodzi o napęd, to CERO One wyposażony jest w nowej generacji system elektryczny, który gwarantuje mu prędkość maksymalną wynoszącą około 30 km/h. Dzięki 504 Wh baterii firmy Shimano rower może przejechać prawie 150 km na jednym ładowaniu. Nawet z najcięższym bagażem zasięg będzie imponujący i wyniesie 80 kilometrów jazdy. Pełne ładowanie ogniwa zajmuje około pięciu godzin, ale aby naładować je do 80% wystarczy dwie i pół godziny. Rower jest już dostępny w sklepach. Kupić go można za 3999 dolarów. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.