Elektromobilność Elektryfikacja transportu w Trikala w Grecji 28 grudnia 2018 Elektromobilność Elektryfikacja transportu w Trikala w Grecji 28 grudnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. W ramach projektu finansowanego ze środków UE w greckim mieście Trikala pojawi się dziesięć lekkich pojazdów elektrycznych. Mają one pokazać odwiedzającym, jak praktyczne i ekologiczne jest wykorzystanie elektrycznych trój- i czterokołowców. Reklama W całej Europie miasta walczą z nadmiarem ruchu samochodowego na ulicach i zanieczyszczeniami, jakie one produkują. Proponowanych jest wiele alternatywnych napędów mających zastąpić silniki spalinowe. Europa traktuje ten temat bardzo poważnie – w ostatnim tylko roku sprzedaż tych pojazdów wzrosła o 40%. Niestety pojazdy elektryczne nie rozładują korków, ale rozwiązaniem tego problemu mogą być pojazdy elektryczne klasy L. Kłopotliwe jest jednak przekonanie mieszkańców miast, że tego rodzaju auta zaspokoją ich potrzeby. W ramach finansowanego przez UE programu ELVITEN mieszkańcy sześciu miast na Starym Kontynencie będą mogli zapoznać się tymi interesującymi pojazdami elektryczny: Trikala w Grecji, Berlin w Niemczech, Malaga i włoskie miasta Genua i Rzym. Główną zaletą elektrycznych pojazdów klasy L jest zerowa emisja CO2 i kompaktowy rozmiar. Doskonale sprawdzają się w zatłoczonych centrach miast – łatwo nimi parkować i manewrować na ograniczonej przestrzeni. „Pojazdy elektryczne klasy L mogą uczynić codzienny transport łatwiejszym i bardziej ekologicznym, a także w wielu przypadkach szybszym”, mówi Dimitris Papastergiou, burmistrz Trikala. Trójkołowce udostępnione mają być do testów firmom kurierskim i dostawcom, a większe, czterokołowe pojazdy będą czekać na miejskich parkingach na mieszkańców chętnych do testowania nowego rozwiązania. Projekt wystartował w czwartym kwartale 2018 roku i trwać będzie przez rok. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.