Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Elektryfikacja transportu w Trikala w Grecji

Elektryfikacja transportu w Trikala w Grecji

W ramach projektu finansowanego ze środków UE w greckim mieście Trikala pojawi się dziesięć lekkich pojazdów elektrycznych. Mają one pokazać odwiedzającym, jak praktyczne i ekologiczne jest wykorzystanie elektrycznych trój- i czterokołowców.

Reklama

W całej Europie miasta walczą z nadmiarem ruchu samochodowego na ulicach i zanieczyszczeniami, jakie one produkują. Proponowanych jest wiele alternatywnych napędów mających zastąpić silniki spalinowe. Europa traktuje ten temat bardzo poważnie – w ostatnim tylko roku sprzedaż tych pojazdów wzrosła o 40%. Niestety pojazdy elektryczne nie rozładują korków, ale rozwiązaniem tego problemu mogą być pojazdy elektryczne klasy L. Kłopotliwe jest jednak przekonanie mieszkańców miast, że tego rodzaju auta zaspokoją ich potrzeby.

W ramach finansowanego przez UE programu ELVITEN mieszkańcy sześciu miast na Starym Kontynencie będą mogli zapoznać się tymi interesującymi pojazdami elektryczny: Trikala w Grecji, Berlin w Niemczech, Malaga i włoskie miasta Genua i Rzym.

Główną zaletą elektrycznych pojazdów klasy L jest zerowa emisja CO2 i kompaktowy rozmiar. Doskonale sprawdzają się w zatłoczonych centrach miast – łatwo nimi parkować i manewrować na ograniczonej przestrzeni. „Pojazdy elektryczne klasy L mogą uczynić codzienny transport łatwiejszym i bardziej ekologicznym, a także w wielu przypadkach szybszym”, mówi Dimitris Papastergiou, burmistrz Trikala.

Trójkołowce udostępnione mają być do testów firmom kurierskim i dostawcom, a większe, czterokołowe pojazdy będą czekać na miejskich parkingach na mieszkańców chętnych do testowania nowego rozwiązania.

Projekt wystartował w czwartym kwartale 2018 roku i trwać będzie przez rok.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.