Elektromobilność Elektryfikacja transportu w Trikala w Grecji28 grudnia 2018Przeczytaj także Ochrona środowiska TOP 3 filmy dokumentalne o antropocenie Czy człowiek stanowi centrum wszechświata? A może chciałby nim być? Nad nazwaniem nowej epoki geologicznej rozprawiają w licznych publikacjach naukowcy, filozofowie oraz badacze klimatu. Antropocen miałby nazywać nową erę, która zmienia się poprzez ingerencję człowieka. Kiedy rozpoczął się antropocen? Może wraz z rewolucją neolityczną, czyli ok. 10 000 – 4000 p.n.e? A może końcem XVIII wieku lub w latach 40. XX wieku? Wiadomości OZE Kocioł na pellet, czy pompa ciepła – co wybrać? Sezon grzewczy trwa, a ceny za dostawy energii elektrycznej wzrosły od 1 stycznia o blisko 20%. Przyglądamy się dwóm zupełnie różnym metodom ogrzewania – pompom ciepła oraz pelletowi. Którą z nich wybrać dla siebie? W ramach projektu finansowanego ze środków UE w greckim mieście Trikala pojawi się dziesięć lekkich pojazdów elektrycznych. Mają one pokazać odwiedzającym, jak praktyczne i ekologiczne jest wykorzystanie elektrycznych trój- i czterokołowców. W całej Europie miasta walczą z nadmiarem ruchu samochodowego na ulicach i zanieczyszczeniami, jakie one produkują. Proponowanych jest wiele alternatywnych napędów mających zastąpić silniki spalinowe. Europa traktuje ten temat bardzo poważnie – w ostatnim tylko roku sprzedaż tych pojazdów wzrosła o 40%. Niestety pojazdy elektryczne nie rozładują korków, ale rozwiązaniem tego problemu mogą być pojazdy elektryczne klasy L. Kłopotliwe jest jednak przekonanie mieszkańców miast, że tego rodzaju auta zaspokoją ich potrzeby. W ramach finansowanego przez UE programu ELVITEN mieszkańcy sześciu miast na Starym Kontynencie będą mogli zapoznać się tymi interesującymi pojazdami elektryczny: Trikala w Grecji, Berlin w Niemczech, Malaga i włoskie miasta Genua i Rzym.Główną zaletą elektrycznych pojazdów klasy L jest zerowa emisja CO2 i kompaktowy rozmiar. Doskonale sprawdzają się w zatłoczonych centrach miast – łatwo nimi parkować i manewrować na ograniczonej przestrzeni. „Pojazdy elektryczne klasy L mogą uczynić codzienny transport łatwiejszym i bardziej ekologicznym, a także w wielu przypadkach szybszym”, mówi Dimitris Papastergiou, burmistrz Trikala.Trójkołowce udostępnione mają być do testów firmom kurierskim i dostawcom, a większe, czterokołowe pojazdy będą czekać na miejskich parkingach na mieszkańców chętnych do testowania nowego rozwiązania.Projekt wystartował w czwartym kwartale 2018 roku i trwać będzie przez rok.