Wiadomości OZE Szczeciński magistrat inwestuje w auta zeremisyjne 26 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Szczeciński magistrat inwestuje w auta zeremisyjne 26 kwietnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Ładowanie elektryków w Polsce jest jednym z droższych w Europie. Gdzie leży przyczyna? Koszt ładowania samochodu elektrycznego w Polsce jest jednym z najwyższych w Europie. Liczba stacji ładowania stale rośnie, ale problemem są opłaty dystrybucyjne i brak ładowarek przy drogach ekspresowych. Elektromobilność Samochody elektryczne tracą zasięg na mrozie? Zapytaliśmy eksperta Przeciwnicy samochodów elektrycznych wśród minusów tych pojazdów wymieniają ich niską sprawność podczas ujemnych temperatur. Czy rzeczywiście samochody są mniej wydajne na mrozie? Z czego mogą wynikać takie zmiany i jak im zapobiegać? O te kwestie zapytaliśmy eksperta. O cztery nowe samochody elektryczne wzbogacił się szczeciński Urząd Miasta. Jednym z aut będzie podróżował prezydent miasta – Piotr Krzystek. We flocie tamtejszego magistratu jest już dwanaście aut zeroemisyjnych. Reklama Dwa z kupionych samochodów zostały przekazane do Miejskiej Jednostki Obsługi Gospodarczej obsługującej flotę urzędu i prezydenta Szczecina. Kolejne dwa trafią do Zespołu Szkół nr 2 oraz Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. – Niestety, ładowanie i zasięg tych samochodów nie pozwala pokonywać dłuższych tras, więc na te dłuższe odcinki, powyżej 100 km od Szczecina, musimy wykorzystywać auta albo z napędem spalinowym albo hybrydowym – skomentował w rozmowie z Polską Agencją Prasową prezydent miasta Piotr Krzystek, do którego dyspozycji pozostaje jedno z aut. Inwestycja została przeprowadzona z niemal 50% wsparciem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Łączny koszt to niemal 544 tys. zł. Jest duża szansa na to, że inwestycja zwróci się w dość krótkim okresie. – Koszty eksploatacji są bardzo, bardzo niskie, ponieważ na dziś korzystamy z systemu ładowania, który dla wszystkich użytkowników póki co jest systemem ładowania bezpłatnego – wyjaśniał prezydent. Dodajmy, że miejskie stacje szybkiego ładowania o mocy szczytowej 50 kW zostały w ubiegłym roku uruchomione w trzech miejscach w Szczecinie. Łącznie do końca 2020 r. w mieście powinno działać około stu stacji ładowania prywatnych i miejskich. Dziś jest ich około 40. Przypomnijmy, że od 1 stycznia 2020 roku na samorządach spocznie obowiązek zapewnienia 10% udziału aut elektrycznych we flocie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.