Wiadomości OZE Szczeciński magistrat inwestuje w auta zeremisyjne26 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Szczeciński magistrat inwestuje w auta zeremisyjne26 kwietnia 2019Przeczytaj także Wiadomości OZE PKN Orlen to największy emitent polskiego przemysłu. Kto jeszcze znalazł się w rankingu? Największe zakłady przemysłowe w Polsce generują 46 mln ton CO2 rocznie – wynika z najnowszej analizy Instratu. Think-tank wziął pod uwagę 56 największych zakładów w Polsce. Na czele znalazł się PKN Orlen Wiadomości OZE Ile CO2 usuwamy z atmosfery? Powstał pierwszy raport Carbon Dioxide Removal, czyli usuwanie dwutlenku węgla to praktyka, która coraz częściej pojawia się w rozmowach o ograniczaniu globalnego ocieplenia. Mimo tego pozostawia wiele wątpliwości. Na większość z nich odpowiada najnowszy raport poświęcony metodom usuwania CO2 z atmosfery i prognozom rozwoju CDR. O cztery nowe samochody elektryczne wzbogacił się szczeciński Urząd Miasta. Jednym z aut będzie podróżował prezydent miasta – Piotr Krzystek. We flocie tamtejszego magistratu jest już dwanaście aut zeroemisyjnych.Dwa z kupionych samochodów zostały przekazane do Miejskiej Jednostki Obsługi Gospodarczej obsługującej flotę urzędu i prezydenta Szczecina. Kolejne dwa trafią do Zespołu Szkół nr 2 oraz Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. – Niestety, ładowanie i zasięg tych samochodów nie pozwala pokonywać dłuższych tras, więc na te dłuższe odcinki, powyżej 100 km od Szczecina, musimy wykorzystywać auta albo z napędem spalinowym albo hybrydowym – skomentował w rozmowie z Polską Agencją Prasową prezydent miasta Piotr Krzystek, do którego dyspozycji pozostaje jedno z aut.Inwestycja została przeprowadzona z niemal 50% wsparciem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Łączny koszt to niemal 544 tys. zł. Jest duża szansa na to, że inwestycja zwróci się w dość krótkim okresie. – Koszty eksploatacji są bardzo, bardzo niskie, ponieważ na dziś korzystamy z systemu ładowania, który dla wszystkich użytkowników póki co jest systemem ładowania bezpłatnego – wyjaśniał prezydent.Dodajmy, że miejskie stacje szybkiego ładowania o mocy szczytowej 50 kW zostały w ubiegłym roku uruchomione w trzech miejscach w Szczecinie. Łącznie do końca 2020 r. w mieście powinno działać około stu stacji ładowania prywatnych i miejskich. Dziś jest ich około 40. Przypomnijmy, że od 1 stycznia 2020 roku na samorządach spocznie obowiązek zapewnienia 10% udziału aut elektrycznych we flocie.Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.