Na wodór Wodór przyszłością transportu? HydroFLEX, Solaris i Renfe 15 lipca 2019 Na wodór Wodór przyszłością transportu? HydroFLEX, Solaris i Renfe 15 lipca 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Eksperci Luxfera ds. paliw alternatywnych we współpracy z Porterbrook i Centrum Badań Kolejowych Uniwersytetu w Birmingham wykorzystali butle z wodorem G-Stor® H2 do napędzania pierwszego w Wielkiej Brytanii pełnowymiarowego pociągu demonstracyjnego napędzanego wodorem. Reklama Projekt HydroFLEX, zaprezentowany na wystawie RailLive 2019, składa się z dawnego pociągu elektrycznego Thameslink, który został zmodernizowany przy użyciu wodorowego systemu paliwowego. Czterocylindrowe rozwiązanie w zakresie wodoru zostało opracowane i zmontowane w zakładzie Luxfer’s Nottingham w Wielkiej Brytanii, który dostarcza również rozwiązania wodorowe dla wielu europejskich autobusów, w tym dwupokładowych autobusów w Londynie. – Dzięki niedawnemu zobowiązaniu rządu do zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 roku, wodór stanowi prawdziwą alternatywę dla transportu oleju napędowego i energii elektrycznej – skomentował dr Mark Lawday, szef sprzedaży Luxfer w Europie. Solaris na wodór Podczas Globalnego Szczytu Transportu Publicznego 2019 w Sztokholmie Solaris zaprezentował dwa pojazdy zeroemisyjne – Solaris Urbino 12 hydrogen oraz Solaris Urbino 12 electric, w nowszej odsłonie. Wykorzystując technologię wodorową, przedsiębiorstwo z Bełchatowa umożliwi autobusom pokonanie większych dystansów przy zerowej emisji. Solaris Bus & Coach S.A., tworząc bezemisyjne portfolio, jest przygotowane na współczesne wyzwania oraz potrzeby klientów dotyczące zasięgu, elastyczności, a także operacyjności oferowanych pojazdów. Hiszpańskie Renfe fot. CARLOS TEIXIDOR CADENAS wikimedia Narodowy przewoźnik kolejowy Hiszpanii Renfe zapowiedział w maju tego roku przetarg na dostawę 105 regionalnych zespołów trakcyjnych. Firma zainteresowana jest pojazdami elektrycznymi, elektryczno-spalinowymi i hybrydowymi. Refne wnioskuje również o uruchomienie własnych pociągów z Montpelier do Lyonu oraz o obsługę trasy Lyon – Marsylia. Pociągi, które miałyby jeździć na tych trasach, to zestawy TGV wyprodukowane w latach 1991-1993 po odświeżeniu wnętrz. Wnioskowane połączenia będą odbywać się wyłącznie na terytorium Francji. Międzynarodowa Agencja Energii (IEA) podała w najnowszym raporcie, że wykorzystanie wodoru jest szansą na bardziej zróżnicowaną i bezpieczną przyszłość energetyczną. – Wodór ma największą gęstość energii, a to oznacza, że mniejsza objętość daje nam więcej energii. W elektromobilności wodór zdominuje rozwiązania, zwłaszcza ciężki transport, natomiast transport osobowy jest opłacalny na baterie. W tej chwili jest już wiele inwestycji na świecie. Już mamy 65 eksploatowanych autobusów wodorowych, mamy pierwsze zamówienia na pociągi wodorowe. Niemcy zamówili 27 pociągów, które będą jeździć wokół Kolonii, i to jest jakiś przełom – powiedział prof. Tadeusz Uhl z Akademii Górniczo-Hutniczej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.