Elektromobilność Elektryczny Mini Cooper SE 19 lipca 2019 Elektromobilność Elektryczny Mini Cooper SE 19 lipca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Brytyjsko-bawarska marka samochodów Mini Cooper SE zaprezentowała swoją pierwszą serię pojazdów elektrycznych. Peter Schwarzenbauer, członek zarządu BMW odpowiedzialnego za Mini, przedstawił plany firmy w zakresie elektryfikacji. Reklama Mini Cooper SE Większe modele Mini są obecnie oparte na platformach BMW, dlatego w Mini Cooper SE wykorzystano technologię użytą w modelu BMW i3s, jednak z mniejszym akumulatorem o pojemności 32,6 kWh, w zamian oferując bardziej przyjemny design niż w futurystycznym BMW. Pojawia się w nim nowy 5,5-calowy wyświetlacz, który nie tylko podaje informacje dotyczące prowadzonego pojazdu, ale także te o ładowaniu, gdy samochód jest podłączony do sieci. Podstawą Mini Cooper SE jest trzydrzwiowy Mini F56 o długości 3,85 metra. Ładowanie, moc i zasięg Mini Coopera SE Ładowarka o mocy 11 kW pozwoli na pełne naładowanie baterii Mini Cooper SE w maksymalnie 3,5 godziny, a przy 80% ładowaniu czas skraca się do 2,5 godzin. Według danych fabrycznych samochód osiąga moc 135 kW (135 km) i 270 Nm momentu obrotowego, zużywając pomiędzy 13,2 a 15,0 kWh energii. Prędkość 60 km/h osiąga w 3,9 sekundy, a 100 km/h po 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 150 km/h, a w pełni naładowana bateria powinna pozwolić na przejechanie 270 km. Mini Cooper SE będzie produkowany w zakładzie w Oksfordzie. Koncern zapewnia, że technologia akumulatorów jest wystarczająco zaawansowana, aby samochody były przystępne cenowo. Zamawiać można już dziś, a dostawy spodziewane są od marca 2020 roku. Ekologiczna przyszłość MINI Jak powiedział Peter Schwarzenbauer, firma spodziewa się, że zmiany zachodzące w ustawodawstwie będą sprzyjać sprzedaży, a także rosnącemu zainteresowaniu konsumentów pojazdami elektrycznymi. Te czynniki mogą doprowadzić do tego, że Mini stanie się marką w pełni elektryczną. Źródło: electrive.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.