Elektromobilność Koronawirus wstrzymuje inwestycje w infrastrukturę ładowania w Wielkiej Brytanii 07 kwietnia 2020 Elektromobilność Koronawirus wstrzymuje inwestycje w infrastrukturę ładowania w Wielkiej Brytanii 07 kwietnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Ładowanie elektryków w Polsce jest jednym z droższych w Europie. Gdzie leży przyczyna? Koszt ładowania samochodu elektrycznego w Polsce jest jednym z najwyższych w Europie. Liczba stacji ładowania stale rośnie, ale problemem są opłaty dystrybucyjne i brak ładowarek przy drogach ekspresowych. Elektromobilność Samochody elektryczne tracą zasięg na mrozie? Zapytaliśmy eksperta Przeciwnicy samochodów elektrycznych wśród minusów tych pojazdów wymieniają ich niską sprawność podczas ujemnych temperatur. Czy rzeczywiście samochody są mniej wydajne na mrozie? Z czego mogą wynikać takie zmiany i jak im zapobiegać? O te kwestie zapytaliśmy eksperta. Epidemia koronawirusa powoduje kolejne przeszkody w rozwoju elektromobilności. W Wielkiej Brytanii w wyniku obecnej sytuacji opóźnią się inwestycje związane z instalacją stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Reklama Dyrekcja firmy Urbicity, która zajmuje się przekształcaniem lamp ulicznych w Londynie w stacje ładowania, zapowiedziała wstrzymanie nowych inwestycji. Jednocześnie przedsiębiorstwo nadal będzie wykonywało prace związane z utrzymaniem infrastruktury i dokończy wszystkie już rozpoczęte. Swoje przedsięwzięcia wstrzymuje też inny brytyjski dostawca sieci ładowania pojazdów elektrycznych – Pod Point. Kontynuowane będą jedynie instalacje domowych ładowarek dla klientów, dla których pojazd elektryczny jest jedynym środkiem transportu. Tymczasem rok 2020 miał być przełomowym w procesie konwersji transportu w Wielkiej Brytanii na elektromobilność. Tego lata miała zostać oddana do użytku pierwsza stacja obsługi dedykowana wyłącznie pojazdom elektrycznym. Powstająca w Braintree w hrabstwie Essex stacja ma być wyposażona w 24 superszybkie ładowarki. Zatrzymujący się na postój podróżni będą mogli zrobić też zakupy w supermarkecie i odwiedzić centrum edukacyjne dotyczące elektromobilności. Szybkie ładowarki będą mogły ładować przy szczytowej mocy wyjściowej 350 kW. Póki co tylko Porsche Taycan jest w stanie z tego skorzystać. Taka stacja umożliwia naładowanie baterii do 80 proc. w kilka minut. Docelowo, w ramach projektu o wartości miliarda funtów, w ciągu najbliższych pięciu lat miało powstać 100 takich urządzeń. Źródło: thenextweb.com, Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.