Elektromobilność Nowy samochód elektryczny rodem z Chin 27 maja 2017 Elektromobilność Nowy samochód elektryczny rodem z Chin 27 maja 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Po komercyjnym sukcesie Tesli, samochody w pełni zasilane prądem elektrycznym stały się jednym z wiodących trendów na rynku. Coraz częściej można usłyszeć opinie, że z czasem wyprą one konwencjonalne wehikuły oparte na silniku spalinowym, jako że są tańsze w użytkowaniu, cichsze i bezpieczniejsze w trakcie jazdy. Jednocześnie marki takie jak Tesla czy Faraday Future pokazują, że mogą bez problemów konkurować z tradycyjnymi wytwórcami w kwestii osiągów. Reklama Niedawno na pokazie samochodowym Auto Shanghai 2017 został zaprezentowany produkt kolejnej firmy, która zamierza uczestniczyć w życiu branży. Mowa o Qoros Automotive Company, która właśnie na tych targach pokazała światu swój najnowszy produkt, model K-EV. Firma ma duże doświadczenie w produkcji konwencjonalnych pojazdów, a jej produkty uważane są za jedne z bezpieczniejszych wehikułów wytwarzanych na chińskim rynku. Od 2013 roku możliwe jest kupienie jej produktów także w Europie. Zaprezentowany pojazd, podobnie jak oferta wiodących producentów branży, charakteryzuje się dużą mocą i wysoką jakością wykonania. Rozpędza się do 100 km/h w czasie poniżej 2,6 sekundy, dodatkowo ma wbudowany akumulator pozwala na przejazd ponad 500 km po jednokrotnym ładowaniu. Projekt jest reklamowany jako „samochód przyszłości”. Producent wskazuje na bardzo wysokie zautomatyzowanie, a sam design przypomina w dużej mierze estetykę Science-Fiction. Jednym z jego elementów ma być system „asymetrycznych drzwi”, który pozwoli na otwieranie ich w kilku płaszczyznach, zarówno konwencjonalnie jak i do góry, co pozwoli na parkowanie w szczególnie wąskich miejscach. Dodatkowo wnętrze celowo zaprojektowano tak, by oddzielić przednie i tylne siedzenia, przez co podróż ma być według producenta o wiele wygodniejsza dla pasażera, a jego wpływ na kierowcę wyraźnie mniejszy. Ponadto wnętrze zostało zaprojektowane przy pomocy pojedynczej sztuki włókna węglowego pozbawionego łączeń, które ma zapewnić zarówno wysoki komfort użytkowania jak i bezpieczeństwo, dodatkowo obniżając wagę całego wehikułu. O ile pierwsze początkowo producent dostarczał jedynie konwencjonalnych aut, wszystko wskazuje na to, że planuje on zmienić obszar działalności. W ich planach jest „elektryfikacja” wszystkich dostępnych w sprzedaży modeli. Qoros Automotive Company planuje umożliwić zakup swojego samochodu już w 2019 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.