Elektromobilność RWE stawia na e-mobilność 28 października 2015 Elektromobilność RWE stawia na e-mobilność 28 października 2015 Przeczytaj także Elektromobilność Ładowanie elektryków w Polsce jest jednym z droższych w Europie. Gdzie leży przyczyna? Koszt ładowania samochodu elektrycznego w Polsce jest jednym z najwyższych w Europie. Liczba stacji ładowania stale rośnie, ale problemem są opłaty dystrybucyjne i brak ładowarek przy drogach ekspresowych. Elektromobilność Samochody elektryczne tracą zasięg na mrozie? Zapytaliśmy eksperta Przeciwnicy samochodów elektrycznych wśród minusów tych pojazdów wymieniają ich niską sprawność podczas ujemnych temperatur. Czy rzeczywiście samochody są mniej wydajne na mrozie? Z czego mogą wynikać takie zmiany i jak im zapobiegać? O te kwestie zapytaliśmy eksperta. E-mobility to oprócz samych aut elektrycznych także infrastruktura niezbędna do ich ładowania, kompleksowy serwis oraz obsługa. Rozwojowi tej dziedziny będą sprzyjały regulacje unijne, zachęty i ulgi finansowe oraz zakazy wjazdu aut spalinowych do części lub całych miast. Nawet polskie aglomeracje powoli wprowadzają udogodnienia dla właścicieli samochodów hybrydowych i elektrycznych. Również RWE wiąże duże nadzieje z rynkiem pojazdów elektrycznych i stawia na e-mobilność. Koncern już testuje nowe rozwiązania. Reklama RWE intensywnie działa w sektorze e-mobility. Ostatnio koncern testuje nowe rozwiązania, które pozwolą na optymalizację ładowania samochodów elektrycznych z wykorzystaniem zielonej energii oraz umożliwią harmonijną integrację technologii e-mobility z siecią elektroenergetyczną. Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie firma zaprezentowała nowe rozwiązania w zakresie zarządzania energią elektryczną zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Chodzi m.in. o RWE eBox, czyli kompaktową i łatwą w montażu stację ładowania pojazdów elektrycznych zaprojektowaną dla klientów indywidualnych. Dodatkowym elementem systemu jest moduł sterujący easyOptimize, który komunikuje się z inteligentną stacją ładowania eBox i gwarantuje, że podczas ładowania w pierwszej kolejności wykorzystywana jest dostępna energia słoneczna. Użytkownik może także określić dokładny moment zakończenia ładowania. Ponadto, kiedy dom wyposażony jest w system magazynowania energii, możliwe jest ładowanie samochodu energią słoneczną również w nocy. W ramach projektu pilotażowego Smart-E w Mülheim dziesięć gospodarstw domowych testuje w praktyce tę strategię zarządzania energią. Projekt, realizowany przez firmę RWE, finansuje Niemieckie Federalne Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych. Z myślą o zarządzaniu ładowaniem flot samochodowych RWE wprowadziła inteligentny system zarządzania energią, który rozwiązuje problem obciążenia szczytowego sieci elektroenergetycznej. Rozwiązanie wykorzystywane m.in. przez firmę Daimler pozwala operatorom flotowym zaprogramować kto, gdzie, kiedy i jakim napięciem będzie mógł naładować samochód. W zależności od sytuacji zaadaptowana może zostać odpowiednia strategia ładowania. Pod uwagę brane są: prognoza pogody, obciążenie sieci oraz wyznaczone limity ładowania. RWE prowadzi również projekt badawczy dotyczący wykorzystania energii odnawialnej do zasilania samochodów elektrycznych w Kalifornii w USA, których za pięć lat ma być nawet 1 mln. RWE wspólnie z Daimlerem i Uniwersytetem Kalifornijskim rozpoczęła pilotażowy projekt w celu wykorzystania energii wiatrowej i słonecznej wytwarzanej przez instalacje zamontowane w kampusie uczelni do ładowania pojazdów elektrycznych. Zamontowano 26 punktów ładownia typu AC oraz trzy innowacyjne punkty typu DC, które po 20 minutach ładowania zapewniają zasięg 100-130 km. Inteligentnemu zharmonizowaniu działania stacji ładowania z siecią elektroenergetyczną służy testowany przez RWE nowy sposób transmisji danych zgodny z normą ISO/IEC 15118. Dzięki nowemu standardowi stacje automatycznie sprawdzają dostępność energii elektrycznej i wykorzystują ją do ładowania pojazdów. Jeśli energia potrzebna jest w innym miejscu, ładowanie zostaje przerwane. Ładowanie jest niezwykle proste — po podłączeniu samochodu rozpoczyna się automatycznie. Stacja samodzielnie identyfikuje pojazd i nalicza opłatę. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.