Elektromobilność RWE stawia na e-mobilność 28 października 2015 Elektromobilność RWE stawia na e-mobilność 28 października 2015 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. E-mobility to oprócz samych aut elektrycznych także infrastruktura niezbędna do ich ładowania, kompleksowy serwis oraz obsługa. Rozwojowi tej dziedziny będą sprzyjały regulacje unijne, zachęty i ulgi finansowe oraz zakazy wjazdu aut spalinowych do części lub całych miast. Nawet polskie aglomeracje powoli wprowadzają udogodnienia dla właścicieli samochodów hybrydowych i elektrycznych. Również RWE wiąże duże nadzieje z rynkiem pojazdów elektrycznych i stawia na e-mobilność. Koncern już testuje nowe rozwiązania. Reklama RWE intensywnie działa w sektorze e-mobility. Ostatnio koncern testuje nowe rozwiązania, które pozwolą na optymalizację ładowania samochodów elektrycznych z wykorzystaniem zielonej energii oraz umożliwią harmonijną integrację technologii e-mobility z siecią elektroenergetyczną. Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie firma zaprezentowała nowe rozwiązania w zakresie zarządzania energią elektryczną zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Chodzi m.in. o RWE eBox, czyli kompaktową i łatwą w montażu stację ładowania pojazdów elektrycznych zaprojektowaną dla klientów indywidualnych. Dodatkowym elementem systemu jest moduł sterujący easyOptimize, który komunikuje się z inteligentną stacją ładowania eBox i gwarantuje, że podczas ładowania w pierwszej kolejności wykorzystywana jest dostępna energia słoneczna. Użytkownik może także określić dokładny moment zakończenia ładowania. Ponadto, kiedy dom wyposażony jest w system magazynowania energii, możliwe jest ładowanie samochodu energią słoneczną również w nocy. W ramach projektu pilotażowego Smart-E w Mülheim dziesięć gospodarstw domowych testuje w praktyce tę strategię zarządzania energią. Projekt, realizowany przez firmę RWE, finansuje Niemieckie Federalne Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych. Z myślą o zarządzaniu ładowaniem flot samochodowych RWE wprowadziła inteligentny system zarządzania energią, który rozwiązuje problem obciążenia szczytowego sieci elektroenergetycznej. Rozwiązanie wykorzystywane m.in. przez firmę Daimler pozwala operatorom flotowym zaprogramować kto, gdzie, kiedy i jakim napięciem będzie mógł naładować samochód. W zależności od sytuacji zaadaptowana może zostać odpowiednia strategia ładowania. Pod uwagę brane są: prognoza pogody, obciążenie sieci oraz wyznaczone limity ładowania. RWE prowadzi również projekt badawczy dotyczący wykorzystania energii odnawialnej do zasilania samochodów elektrycznych w Kalifornii w USA, których za pięć lat ma być nawet 1 mln. RWE wspólnie z Daimlerem i Uniwersytetem Kalifornijskim rozpoczęła pilotażowy projekt w celu wykorzystania energii wiatrowej i słonecznej wytwarzanej przez instalacje zamontowane w kampusie uczelni do ładowania pojazdów elektrycznych. Zamontowano 26 punktów ładownia typu AC oraz trzy innowacyjne punkty typu DC, które po 20 minutach ładowania zapewniają zasięg 100-130 km. Inteligentnemu zharmonizowaniu działania stacji ładowania z siecią elektroenergetyczną służy testowany przez RWE nowy sposób transmisji danych zgodny z normą ISO/IEC 15118. Dzięki nowemu standardowi stacje automatycznie sprawdzają dostępność energii elektrycznej i wykorzystują ją do ładowania pojazdów. Jeśli energia potrzebna jest w innym miejscu, ładowanie zostaje przerwane. Ładowanie jest niezwykle proste — po podłączeniu samochodu rozpoczyna się automatycznie. Stacja samodzielnie identyfikuje pojazd i nalicza opłatę. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.