Wiadomości OZE Afryka jeszcze niegotowa na elektryki 28 lutego 2019 Wiadomości OZE Afryka jeszcze niegotowa na elektryki 28 lutego 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Firma Shell South Africa ogłosiła niedawno, że jeszcze w tym roku uruchomi w RPA pierwsze stacje ładowania pojazdów elektrycznych (EV) w swojej sieci detalicznej, zaczynając od niewielkiej liczby i rozbudowując je w miarę wzrostu popytu. Tymczasem kraj boryka się z problemem przestojów w dostawach prądu. Reklama Jeff Osborne, prezes firmy Gumtree Automotive, uważa, że pojazdy elektryczne są koniecznym i naturalnym postępem w przemyśle samochodowym. Jego zdaniem jest jednak bardzo mało prawdopodobne to, że w najbliższym czasie nastąpi znaczące ich przyjęcie w Południowej Afryce. – Nie mamy obecnie wystarczających zasobów energii, a przy podwyżce taryf elektryczność stanie się brutalnie droga – twierdzi. – Podłączenie pojazdu elektrycznego do domowej instalacji powoduje zużycie energii równoważnej dodaniu trzech domów do sieci. Podczas gdy skromny dom pobiera co najwyżej 3000 watów energii, niektóre pojazdy elektryczne mogą czerpać 16 800 watów z szybkiej ładowarki. Z uwagi na to, że Południowa Afryka wykorzystuje energię węglową korzystanie z auta elektrycznego zmniejsza ślad węglowy w niewielkim stopniu – dodaje. Swoje nadzieje prezes Gumtree Automotive wiąże z popularyzacją ogniw wodorowych. – To stosunkowo nowe rozwiązanie, ale może w przyszłości stanowić doskonałą opcję niskoemisyjną – przewiduje. Osborne zwraca również uwagę na biopaliwa. – Etanol produkowany z materiału roślinnego jest już mieszany z benzyną w celu produkcji substytutów paliwa. Znane to jest jako flexfuel. Z kolei biodiesel był używany już od 1870 roku i jest wytwarzany z przetworzonego oleju jadalnego. W tej przestrzeni jest naprawdę wiele obiecujących rozwiązań – podsumowuje. Arkady Fiedler pokonał bezdroża Afryki za kierownicą Nissan Leaf Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.