Elektromobilność Akumulatory magnezowe alternatywą dla litowo-jonowych. Najnowsze badania naukowców 03 grudnia 2020 Elektromobilność Akumulatory magnezowe alternatywą dla litowo-jonowych. Najnowsze badania naukowców 03 grudnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Akumulatory magnezowe od dawna uważane są za potencjalnie bezpieczniejszą i tańszą alternatywę dla akumulatorów litowo-jonowych, jednak ich poprzednie wersje napotykały ograniczenia pod względem dostarczanej mocy. Naukowcy z Uniwersytetu Houston i Toyota Research Institute of North America (TRINA) donoszą, że znaleźli potencjalne rozwiązanie tego problemu. Reklama Eksperci opracowali nową katodę i elektrolit, wcześniejsze czynniki ograniczające, aby zademonstrować, że bateria magnezowa jest zdolna do działania w temperaturze pokojowej i zapewnia gęstość mocy porównywalna do tej zaobserwowanej u akumulatorów litowo-jonowych. Problem z magnezem Jony magnezu mają dwukrotnie większy ładunek niż lit, przy niemal takim samym promieniu jonowym. W rezultacie dysocjacja magnezu z elektrolitów i jego dyfuzja w elektrodzie, dwa zasadnicze procesy zachodzące w klasycznych katodach interkalacyjnych, przebiegają wolno w temperaturze pokojowej, co skutkuje ich niską mocą. Istnieją dwa sposoby rozwiązania tych problemów: usprawnienie reakcji chemicznych w podwyższonych temperaturach oraz przechowywanie kationu magnezu w jego złożonej postaci. Jednak żadne z tych podejść nie jest praktyczne. Przełomowe wyniki Yan Yao, profesor inżynierii elektrycznej na Uniwersytecie w Houston i współautor artykułu, powiedział, że przełomowe wyniki pochodzą z połączenia organicznej katody chinonowej i nowego, dostosowanego do potrzeb roztworu elektrolitu opartego na klastrach boru. Recykling baterii litowo-jonowych. Dlaczego jest potrzebny? Naukowcy z projektu TRINA dokonali ogromnych postępów w dziedzinie akumulatorów magnezowych, w tym opracowali wysoce wydajne elektrolity oparte na anionach klastra boru. Jednak te elektrolity miały ograniczenia w utrzymywaniu wysokich częstotliwości cykli baterii. – Mieliśmy wskazówki, że elektrolity oparte na tych słabo koordynujących anionach w zasadzie mogą potencjalnie wspierać bardzo wysokie współczynniki cykli, więc pracowaliśmy nad poprawieniem ich właściwości – powiedziała Rana Mohtadi z TRINA. – Rozwiązaliśmy ten problem, zwracając naszą uwagę na rozpuszczalnik, aby zmniejszyć jego wiązanie z jonami magnezu i poprawić kinetykę transportu masowego. Kierunki rozwoju badań nad bateriami magnezowymi Prace są po części kontynuacją wcześniejszych badań przeprowadzonych w 2018 roku w Joule. – Nowa bateria osiągnęła prawie dwa razy większą gęstość mocy niż bateria z 2018 roku – wyjaśniła Mohtadi.– Akumulator był w stanie pracować przez ponad 200 cykli z zachowaniem około 82% pojemności, wykazując wysoką stabilność. Możemy jeszcze bardziej poprawić stabilność cykliczną. – Obecne badania wskazują kierunki rozwoju badań nad wysokowydajnymi akumulatorami magnezowymi. Dodatkowo odkrywają nowe możliwości wykorzystania metali o dużej gęstości do szybkiego magazynowania energii – dodał Oscar Tutusaus z TRINA. Źródło: phys.org Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.