Wiadomości OZE Amazon zainwestuje w 100 pojazdów dostawczych eVito 09 lipca 2018 Wiadomości OZE Amazon zainwestuje w 100 pojazdów dostawczych eVito 09 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Firmy logistyczne już od wielu lat zwiększają udział pojazdów elektrycznych w swoim biznesie. Tym razem Amazon planuje kupić 100 samochodów elektrycznych Mercedes-Benz eVito. Transakcja będzie zrealizowania do końca 2018 roku. Reklama Samochód dostawczy eVito pojawi się na rynku zaraz po wystawie 2018 IAA Commercial Vehicles, która odbędzie się we wrześniu. W kwietniu tego roku Daimler przedstawił elektryczny samochód dostawczy Mercedes-Benz eSprinter. Samochody eVito będą użytkowane w parku maszynowym w Bochum i Dusseldorfie. Elektryk eVito wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 84 kW, który umożliwia jazdę z prędkością do 80 km/h. Producent wypuści na rynek także model przystosowany do dłuższych tras o maksymalnej prędkości do 120 km/h. Akumulator o pojemności 41 kWh zapewnia jazdę bez doładowania przez 100-150 km. Furgonetka przeznaczona jest do transportu tonażu do 1048 kilogramów. Wszystkie modele mają przestronne nadwozie. Do wyboru są warianty furgonetki o długości 5140 mm i 5370 mm z wydłużonym rozstawem osi. Kolejne modele będą dostępne w 2019 roku. Mercedes-Benz Vans planuje sprzedawać wszystkie swoje komercyjne modele samochodów dostawczych z napędem elektrycznym. Producent kładzie nacisk nie tylko na sam elektryczny samochód dostawczy, ale także na ekosystem technologiczny dostosowany do potrzeb biznesowych klientów. „Jesteśmy przekonani o konieczności napędu elektrycznego w naszych samochodach dostawczych, szczególnie w zastosowaniach w centrum miasta. Elektryfikacja floty handlowej nie jest celem samym w sobie, ale jest zgodna z tymi samymi zasadami, co klasyczne dążenie do rentowności. Dzięki naszej inicjatywie eDrive @ VANs pokazujemy, że tylko holistyczne rozwiązania mobilne wykraczające poza sam napęd stanowią prawdziwą alternatywę dla klientów komercyjnych. Punktem wyjścia będzie eVito, a po nim nowa generacja naszego Sprintera, a także Citana”, tłumaczył Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans. Źródło: Electrec, Elektrovesti, Daimler Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.