Elektromobilność Audi rozpoczyna produkcję elektrycznego samochodu 06 września 2018 Elektromobilność Audi rozpoczyna produkcję elektrycznego samochodu 06 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Audi rozpoczęło właśnie produkcję swojego pierwszego całkowicie elektrycznego SUVa. Niemiecki producent już trzy lata temu zaprezentował swój prototyp elektrycznego pojazdu na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Reklama Audi, które jest własnością Volkswagen Group, od lat pracuje nad produkcją e-tron quattro. W lipcu niemiecki producent samochodów rozpoczął produkcję silników elektrycznych w fabryce na Węgrzech, ale większość procesu produkcyjnego będzie odbywać się w Brukseli. Belgijska fabryka od 2016 roku przeszła gruntowną modernizację – warsztat, linia montażowa i lakiernia zostały dostosowane do produkcji e-trona quattro. Również produkcja baterii będzie odbywać się w Brukseli Pięcioosobowy SUV od Audi będzie miał możliwość szybkiego ładowania ładowarką o mocy 150 kW. Pojemność akumulatora niemieckiego elektryka to 95 kWh. Samochód jest wyposażony w 2 silniki elektryczne o łącznej mocy 320 kW. Planowany zasięg został skorygowany z 500 km – obecnie Audi deklaruje, że na jednym ładowaniu e-tron quattro przejedzie około 400 kilometrów. Cena ma zaczynać się od około 80 tysięcy euro (ok. 340 tysięcy złotych brutto). E-tron jest pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem od niemieckiego producenta. Do roku 2020 Audi planuje wyprodukować czterodrzwiową wersję Gran Turismo (wersja produkcyjna Audi e-tron Sportback) i mniejszy, kompaktowy pojazd. Producent do 2025 roku chce stworzyć 20 pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in. Firma planuje zaprezentować wersję seryjną Audi e-tron SUV 17 września bieżącego roku w San Francisco. Wtedy także poznamy dokładne parametry samochodu. Sprzedaż SUV-a e-tron ma się rozpocząć pod koniec tego roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.