Elektromobilność Australijska firma chce konkurować z chińską produkcją baterii 03 marca 2021 Elektromobilność Australijska firma chce konkurować z chińską produkcją baterii 03 marca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Chiny przewodzą w branży akumulatorów, zarówno w produkcji, jak i w łańcuchu dostaw surowców. Kraj zdążył wyprzedzić już w tym procesie Koreę Południową i Japonię. Jednak australijska firma z Perth planuje wziąć udział w wyścigu o miano lidera, a może i nawet zmienić oblicze produkcji akumulatorów na bardziej ekologiczne. Reklama Oprócz Azji, Australia Japonia i Korea Południowa, choć oddały miano lidera pod względem rozwiniętego łańcucha dostaw Chinom, mogą poszczycić się lepszymi wynikami środowiskowymi, innowacjami, czy przepisami regulującymi branżę. Pod wątpliwość poddaje się właśnie kwestie środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży akumulatorów w Chinach. Już ogromne, a w przyszłości coraz większe zapotrzebowanie na akumulatory do zasilenia floty, czy przechowywania energii skłoniło australijski startup International Graphite (IG) do zaspokojenia potrzeb rynku. IG stawia na grafit z dala od Chin Wkrótce australijskie miasteczko Collie może stać się miejscem produkcji anod baterii litowo-jonowych, które wykonuje się zwykle z grafitu i to on jest kluczowym surowcem w tym procesie. Baterie BAM zaznaczają coraz bardziej swoją obecność na rynku energetycznym zarówno w transporcie, jak i w branży magazynowania energii dla gospodarstw domowych czy biznesu. – Jest to dla nas szansa, ponieważ obserwujemy popyt na ten produkt, a nabywcy otwarcie oświadczają w mediach oraz osobiście, że potrzebują więcej niż jednego geograficznego źródła dostaw – powiedział dyrektor generalny International Graphite, Neil Rinaldi w wywiadzie dla PV Magazine i dodał: – Zamierzamy być jednymi z pierwszych poza Chinami. Jesteśmy w pewnym sensie w pierwszej fali producentów, ale myślę, że branża będzie rosła dość szybko w nadchodzących dziesięcioleciach – ale od czegoś trzeba zacząć, prawda? International Graphite, chce zmienić się z przedsiębiorstwa lokalnego w firmę globalną. IG ogłasza, że będzie jednym z pierwszych producentów dostarczających wysokiej jakości produkty grafitowe na rynki międzynarodowe – z produkcją z dala od Chin. Firma podaje, że chce budować czystszy i bardziej ekologiczny świat, ograniczając emisje z sektora energetyki i transportu. Posiada ona cele związane z publicznym notowaniem na giełdzie jeszcze w tym roku, chce wykorzystać rosnący boom na akumulatory. Elektryfikacja floty i ładowarki przy Paczkomatach. InPost i Łódź z programem “Green City” Firma International Graphite zakłada budowę zintegrowanego zakładu produkcyjnego w Collie w zachodniej Australii. Podstawą działalności byłby grafit mikronizowany wysokiej czystości oraz szybkie wprowadzanie go na rynek, aby zachować stały wzrost. Baterie litowo-jonowe (BAM) wymagają większej ilości grafitu, aniżeli litu. Ostateczne studium wykonalności zakładu produkcji zostało zakończone, a pierwszy produkt IG ma pojawić się na koniec 2021 roku. źródło: internationalgraphitetechnology, pv-magazine-australia.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.