Elektromobilność Elektryfikacja floty i ładowarki przy Paczkomatach. InPost i Łódź z programem “Green City” 03 marca 2021 Elektromobilność Elektryfikacja floty i ładowarki przy Paczkomatach. InPost i Łódź z programem “Green City” 03 marca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. InPost, operator sieci paczkomatów, przystępuje do realizacji konceptu “Green City”, którego celem jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla i ruchu samochodów w centrach miast. Jednym z rozwiązań są ładowarki do samochodów elektrycznych przy Paczkomatach oraz elektryfikacja floty. Pierwszym partnerem InPostu zostało Miasto Łódź. Reklama Zielone miasta InPostu Projekt InPostu współgra z założeniami “Smart City”. Idea zakłada inteligentne gospodarowanie zasobami, które zagwarantuje mieszkańcom przebywanie i poruszanie się w bezpiecznej, czystej i nowoczesnej przestrzeni. Działania na rzecz poprawy jakości powietrza zdecydowanie wpisują się w ten trend. – W ramach współpracy InPost na swój koszt rozbuduje sieć Paczkomatów Inpost, wyposaży je w ładowarki elektryczne, oraz priorytetowo będzie wyposażał kurierów we flotę elektrycznych vanów – miasto dzięki temu szybciej osiągnie swoje cele poprawiające powietrze dla mieszkańców, oraz ZNACZĄCO ograniczy hałas i ruch miejski ze strony logistyki miejskiej – napisał na LinkedInie Rafał Brzoska, prezes InPost. Na początek Łódź W ramach współpracy Miasto Łódź udostępniło 70 nowych lokalizacji przeznaczonych na Paczkomaty. Jak zapewnia prezydent miasta Hanna Zdanowska, umożliwi to łodzianom wygodne odbieranie przesyłek jak najbliżej miejsca zamieszkania, bez konieczności dojeżdżania i stania w kolejkach. – Obecnie jest to najbardziej ekologiczna z dostępnych form odbioru, a przy tym gwarantuje zmniejszenie natężenia ruchu w mieście i bezpieczeństwo związane z sytuacją epidemiczną. Stawiamy na niskoemisyjne dostawy do Paczkomatów zamiast tradycyjnych dostaw kurierskich, bo są one wygodne dla łodzian i korzystne dla miasta – dodała Zdanowska. InPost czeka na kolejne miasta Rafał Brzoska podkreśla, że inwestycje w Łodzi to dopiero początek. Do zielonego paktu firmy może przystąpić każde miasto lub gmina w Polsce. Poza pakietem ekousług, uczestnicy programu ustalą również termin wymiany floty samochodów kurierskich obsługujących miasto lub gminę na pojazdy elektryczne. – Także polskie miasta rozumieją problem związany z zanieczyszczeniami środowiska – zainteresowanie projektem przeszło nasze oczekiwania, więc wkrótce planujemy kolejne wdrożenia. Dotychczas żadna firma kurierska na świecie nie zaproponowała podobnego rozwiązania. Środowisko to nasza wspólna odpowiedzialność – my zaczynamy od siebie – skomentował Brzoska. Źródło: inpost.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.