Wiadomości OZE Nowe auto Bonda: Rapide E od Aston Martin trafiło na taśmę produkcyjną 19 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Nowe auto Bonda: Rapide E od Aston Martin trafiło na taśmę produkcyjną 19 kwietnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Aston Martin oficjalnie uruchomił produkcję swojego pierwszego w pełni elektrycznego samochodu – Rapide E – sedana, który stanie się również pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem Jamesa Bonda. Prototyp tego auta można było zobaczyć już w 2015 roku. Reklama Dwa lata po prezentacji prototypu Aston Martin podjął współpracę z Williams Advanced Engineering – działem technicznym zespołu Formuły 1 Williamsa, w celu opracowania elektrycznego układu napędowego. Efekt to rozpoczęcie produkcji i prezentacja samochodu na targach motoryzacyjnych w Szanghaju. Andy Palmer, prezes i dyrektor generalny grupy Aston Martin Lagonda, stwierdził: – Odsłonięcie Rapide E jest wielkim momentem dla Aston Martina. To nasz pierwszy w pełni elektryczny samochód produkcyjny. Aston Martin jest przygotowane na ogromne wyzwanie, jakim jest ekologiczna i zrównoważona przyszłość. Jako firma samochodowa nie możemy pozwolić sobie na bierne oczekiwanie, musimy aktywnie działać. Współpraca firmy z Williams Advanced Engineering zaowocowała opracowaniem nowego układu napędowego wykorzystującego ponad 5600 ogniw cylindrycznych w formacie 18650 litowo-jonowym, zasilających dwa silniki elektryczne o łącznym momencie obrotowym 950 NM i moc wyjściowej ponad 610 PS. Aston zapewnia, że w standardzie auto jest w stanie osiągnąć ponad 200 mil zasięgu. Ładować będzie je można przy użyciu typowej ładowarki 400 V lub w wersji poszerzonej 800 V. Ponadto na wyposażeniu znajdzie się również ładowarka pokładowa. Szacowana prędkość maksymalna to 155 mil na godzinę (250 km/h). Firma zamierza wypuścić na rynek jedynie 155 egzemplarzy Rapide E. Auto można już zamówić. W planach Astona jest rozbudowa elektrycznej serii Lagonda, z której chce stworzyć „pierwszą na świecie luksusową markę o zerowej emisji”. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.